سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۸۱۶
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: معاون عمرانی وزیر کشور گفت: این حوزه برنامه شهرهای اسلامی پایدار که دارای همه شاخص‌ها از جمله خلاق و سالم، سبز، دوستدار محیط زیست و هوشمند باشند را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در آیین افتتاح شهرداری شهر بهارستان از توابع شهرستان جم استان بوشهر افزود: شهرهای اسلامی باید عناصر، کالبد و روح اسلامی داشته باشند و وزارت کشور تشکیل کارگروهی ویژه پروژه‌ها و برنامه‌هایی که در شهرهای اسلامی باید انجام و رعایت شود از جمله توجه به کالبد معماری تعاملات اجتماعی و مفاهیم فرهنگی را در دستور کار دارد.

وی اظهارداشت: شهرها مانند موجود زنده‌ای هستند که برای رشد و ترقی باید به روح و جسم آنها توجه کرد و در این ارتباط الگوهای زیادی برای پویایی، سرزندگی و سالم بودن شهرها وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

جمالی نژاد بیان کرد: به تازگی حوزه عمرانی وزارت کشور مساله شهرهای پایدار که دارای همه شاخص‌ها از جمله شهرهای خلاق و سالم، سبز، دوستدار محیط زیست و هوشمند را مورد توجه قرار دادند.

معاون عمرانی وزیر کشور  بیان کرد: با توجه به همدلی موجود در شهر بهارستان شهرستان جم استان بوشهر انتظار می‌رود این شهر به عنوان پایلوت در بخش شهرهای اسلامی انتخاب شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه دشمن در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی درآمدهای نفتی را هدف قرار داده است به همین دلیل امروز کشور به لحاظ منابع مالی سخت‌ترین دوران ۴۰ سال انقلاب را طی می‌کند.

عبدالکریم گراوند افزود: با این وجود مجموعه دولت در سخت‌ترین شرایط با تمام وجود با عزت و افتخار اجازه نداده چرخ توسعه کشور متوقف شود و همانطور که جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشتیم این شرایط را نیز پشت سرمی‌گذاریم.

وی یادآور شد: آنهایی که به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بودند خود از بین رفتند اما این نظام با عزت ایستاده است.

گراوند ادامه داد: امروز جامعه برای گذر از این گردنه سخت و جنگ تحمیلی اقتصادی بیش از هر زمان دیگری به امید، وحدت و انسجام نیاز دارد.

وی تاکید کرد: امیدآفرینی، وحدت، هم افزایی و کارجهادی برای مردم تنها نسخه شفابخش برای کشوری است که اقتصاد و درآمدهای آن مورد هدف دشمن قرار گرفته است.

گراوند با بیان اینکه شورای شهر بهارستان فعال و پویا است گفت: با تقویت روحیه برادری برای توسعه و ارتقای این شهر گام بردارید زیرا هرجا انسجام و همدلی بوده پیشرفت و توسعه نیز به دنبال آن آمده است.

وی تاکید کرد: گره استخدام را با شهرداری‌ها نباید حل کرد و مدیریت شهرداری در چارچوب مشخص شده باید کار انجام دهد.

استاندار بوشهر گفت: یکی از آسیب‌های شهرداری‌ها ورود بیش از حد نیروهاست که این کار در وزارت کشور بخوبی مدیریت نشده و مشکل ساز شده است.

وی تاکید کرد: نیازها را برابر ضوابط و مقررات برطرف و براصل صرفه جویی در هزینه ها توجه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر