شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد:
فکرشهر: وی ادامه داد: همچنین دستگاه اجرای مسوول پروژه هر دو هفته یک بار ملزم به ارایه گزارش به معاونت های برنامه ریزی و عمرانی استانداری هستند و فرمانداران نیز به عنوان محوریت همه پروژه ها در...
کد خبر: ۶۰۹۱
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: روند اجرای همه پروژه های عمرانی در این استان به صورت متمرکز کنترل و ارزیابی میدانی می شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهارکرد: دستگاه های اجرایی که تاریخ پایان پروژه های خود را اعلام کرده اند و اعتبار مورد نیاز آن تخصیص یافته است، در موعد مقرر پروژه ها را به پایان برسانند.

وی اضافه کرد: این پروژه ها در صورت کندی در روند اجرا و نداشتن پیشرفت مناسب، اعتبار مربوط پس گرفته شده و به طرح های دستگاه های دیگر که پیشرفت دارند اختصاص می یابد.

سالاری با بیان این که ارزیابی پروژه ها از سه طریق انجام می شود، افزود: کاشناسان دفتر فنی استانداری هر دو هفته یک بار با همکاری امور اجرایی دستگاه ها از پروژه ها بازدید و گزارش مصوری از روند هر پروژه به این دفتر تحویل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه اجرای مسوول پروژه هر دو هفته یک بار ملزم به ارایه گزارش به معاونت های برنامه ریزی و عمرانی استانداری هستند و فرمانداران نیز به عنوان محوریت همه پروژه ها در هر شهرستان باید به طور مستمر از آنها سرکشی کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: برخی دستگاه های اجرایی فقط چهار تا پنج پیمانکار ثابت دارند که درمناقصه شرکت می کنند و کار به صورت خانگی شده است طوری که در برخی موارد مناقصه ها میان پیمانکاران مشخص به صورت نوبتی اجرا می شود.

وی افزود: مناقصه های عمومی نباید محدود به چند پیمانکار باشد و در صورت مشاهده چنین مواردی به شدت برخورد خواهد شد.

سالاری بیان کرد: همچنین ضمانت اجرا در دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود و در صورتی که دستگاهی عملکرد ضعیف داشته باشداعتبار تخصیص پیدا کرده به پروژه هایش به دستگاه اجرایی که عملکرد خوب دارد تخصیص داده می شود.

سالاری گفت: مدیران دستگاه ها و فرماندارن با هماهنگی و تعامل با یکدیگرمی توانند در حل مشکلات موثر باشند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تاکید دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است و این فرصت بسیار مناسبی برای تکمیل پروژه های نا تمام در استان بوشهر است.

شاهپور رستمی اظهارکرد: کیفیت، زمان بندی و هزینه در پروژه ها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: همه پروژه هابه صورت جدا گانه مورد بازدید قرار خواهند گرفت و دراین ارتباط دستگاه های اجرایی، فرماندارن و شهرداران با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رستمی تاکید کرد: درمناقصه ها از پیمانکاران واجد شرایط بوشهر استان بوشهر استفاده و درصورت نیاز دربرخی موارد به منظور کیفیت و سرعت بالا پیمانکاران غیر بومی بکار گرفته شوند.

به نوشته ی ایرنا، وی افزود: برخی از دستگاه های اجرایی دارای دفاتر فنی ضعیف هستند و باید به فکر تقویت دفاتر خود باشند و در هر پروژه باید یک ناظر فنی مستقر شود تا علاوه بر مدیر دستگاه اجرایی پروژه، ناظر فنی مقیم نیز پاسخگو باشد.

رستمی گفت: پروژه ها باید پیمانی اجرا شود و در صورت نیاز به اجرای امانی دستگاه اجرایی مربوط درخواست دهد تا در شورای فنی بررسی شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر