يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: دولت همه مطالبات نخلداران شهرستان دشتستان این استان بابت بهای خرید تضمینی خرمای سال گذشته که در تابستان امسال انجام شد را پرداخت کرد...
کد خبر: ۶۱۰۰
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۳

فکرشهر: مدیر کل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: دولت همه مطالبات نخلداران شهرستان دشتستان این استان بابت بهای خرید تضمینی خرمای سال گذشته که در تابستان امسال انجام شد را پرداخت کرد.

به گزارش فکرشهر، علی قنبری افزود: تعاون روستایی استان بوشهر هفت میلیون و 686 هزار و 882 کیلوگرم خرمای سال 92 مانده روی دست نخلداران را در مرداد امسال با نرخ تضمیینی خریداری کرد.

وی یادآورشد: میزان مطالبات نخلداران بابت خرمای سال 92، 81 میلیارد و 884 میلیون و 890 هزار ریال است که بر اساس چک لیست به حساب آن ها واریز شد.

مدیرعامل شرکت تعاون روستایی استان بوشهر اضافه کرد: مبلغ یادشده به حساب های اعلام شده از سوی یک هزار و 9 نفر از نخلداران شهرستان دشتستان این استان و بخش خشت و کنارتخته استان فارس واریز شد.

قنبری گفت: ازمجموع خرمای خریداری شده در چهار مرکز خرید هفت میلیون و371 هزار و 62 کیلو گرم خرمای کبکاب نخلداران دشتستانی و 315 هزارو 820 کیلوگرم نیز مربوط به نخلدارن بخش خشت و کنارتخته فارس است.

وی در گفت وگو با ایرنا ادامه داد: خرماهای خریداری شده به شکل فله و بسته بندی با هدف کمک به نخلداران که امکان فروش خرمای تولیدی خود را نداشتند و خارج کردن خرمای تولیدی پارسال از بازار انجام شد.

در استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصله نخل سالانه 170 هزار تن خرما تولید می شود که به دلیل نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مناسب، بازاریابی صادرات به خارج کشور و فعالیت دلالان هر ساله به افت قیمت و ضررو زیان نخلداران می انجامید که دولت تدبیر و امید امسال با تعیین قیمت تضمینی و خرید خرماهای تولید سال 92 مانده روی دست باغداران آنان را از ورشکستگی نجات داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر