يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۹۸
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: به‌زودی عملیات اجرایی پنج نیروگاه خورشیدی جدید با توان ۲۴ مگاوات در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالله نادری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود افزود: برای اجرای این نیروگاه‌های خورشیدی حدود ۲۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

 وی با بیان اینکه شهرستان دشتی از قطب‌های انرژی پاک در استان بوشهر است خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد نیروگاه‌های خورشیدی استان در این شهرستان ساخته شده است.

فرماندار شهرستان دشتی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای تولید ۳۴۸ کیلو وات برق خورشیدی در این شهرستان اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی دو مگاواتی دشت پلنگ ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم این نیروگاه در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی گفت: در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی خانگی نیز اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده و تاکنون یک نیروگاه خورشیدی خانگی به بهره برداری رسیده و سه نیروگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

نادری بیان کرد: دو نیروگاه بزرگ ۱۰ مگاواتی در مراحل نهایی واگذاری زمین است که با ساخت آن‌ها تحول بزرگی در حوزه برق شهرستان دشتی ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر