دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 100 هزار نفر از جمعیت این استان به حرفه دریانوردی در ناوگان های تجاری، صیادی، خدماتی و کشتی های اقیانوس پیما، در چرخه اقتصادی دریایی کشور سهیم هستند.به گزارش فکرشهر، محمد راستاد به مناسبت روز جهانی دریانوردی درگفت وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر با برخورداری از 937 کیلومتر طول نوار ساحلی از استان های مهم ساحلی کشور به شمار می رود.وی اضافه کرد: بندر بوشهر سومین بندر تجاری کشور است و در برخی شاخص ها از جمله تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری پس از بندر شهید رجایی رتبه دوم را دارد.
کد خبر: ۶۱۱۸
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 100 هزار نفر از جمعیت این استان به حرفه دریانوردی در ناوگان های تجاری، صیادی، خدماتی و کشتی های اقیانوس پیما، در چرخه اقتصادی دریایی کشور سهیم هستند.

به گزارش فکرشهر، محمد راستاد به مناسبت روز جهانی دریانوردی درگفت وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر با برخورداری از 937 کیلومتر طول نوار ساحلی از استان های مهم ساحلی کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر سومین بندر تجاری کشور است و در برخی شاخص ها از جمله تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری پس از بندر شهید رجایی رتبه دوم را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: فعالیت کانتینر و صادرات مواد فله شیمیایی از کابری های بندر بوشهر به شمار می رود.

راستاد گفت: بندر بوشهر در زمینه واردات میوه بویژه موز رتبه نخست کشور را دارد و برای صادرات محصولات کشاورزی و مواد معدنی نیز از بنادر فعال کشور است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته سرمایه گذاری گسترده ای در بندر بوشهر انجام شده طوری که از همه فضاهای موجود استفاده شده و توسعه جدید فعالیت های بندری در جزیره نگین در تاسیسات جوار بندر بوشهر در دست اجراست.

راستاد افزود: جزیره نگین درقالب مجتمع بندری با ایجاد جاده دسترسی به طول سه کیلومتر روند اجرایی خود را آغاز کرده است و در طرح توسعه ای مساحت 40 هکتاری کنونی آن به 400 هکتار به روش استحصال زمین افزایش می یابد.

وی بیان کرد: کاربری اصلی جزیره نگین تخلیه و بارگیری کالای کانتینر و مواد فله شیمایی است و اراضی پسکرانه آن نیز به فعالیت های پشتیبانی و صنایع ارزش افزوده اختصاص می یابد.

وی گفت: در سیاست گذاری انجام شده روند فعالیت سرمایه گذاری درجزیره نگین از صفر تا 100 درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود.

راستاد افزود: کاربری و راهبری امور در جزیره نگین توسط بخش خصوصی انجام و سازمان بنادر و دریانوردی نقش حاکمیتی را ایفا خواهد کرد.

وی اظهارکرد: تا پایان امسال تفاهم نامه و قرارداد عملیات اجرایی ساخت مجتمع بندری نگین با بخش خصوصی امضا خواهد شد.

راستاد گفت: شعار امسال روز جهانی دریانوردی 'نقش اجرای موثر مقررات آموزش در توسعه دریا محوراست' که تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل دریایی و اجرای قوانین دریایی مد نظر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: درشش ماه نخست امسال حجم تخلیه و بارگیری کالای کانتینری دربندر بوشهر با 61درصد رشد رکورد بی سابقه ای را تجربه کرد.

راستاد افزود: درمدت یادشده 130هزارو 839 تی ای یو کانتینردربندربوشهر تخلیه و بارگیری شد که جایگاه این بندر را به عنوان دومین بندر کانتینربری کشورتثبیت کرد.

وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت دومیلیون و700هزار تن کالا دربندر بوشهرتخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: دراین مدت 241 فروند کشتی اقیانوس پیما برای تخلیه و بارگیری کالا با هفت درصد رشد در بندر بوشهر تردد کرد که بیانگر استقبال تجار و خطوط کشتیرانی از رویکرد توسعه ای در بندر بوشهر است.

راستاد یادآورشد: برگزاری مسابقه قایقرانی وعکاسی با موضوع دریانوردی، پاکسازی سواحل، نقاشی کوکان با موضوع حفاظت محیط زیست دریایی، دیدار با خانواده های ایثارگران دریایی، جشن هفته دریانوردی، جشنواره غذاهای دریایی، اهدای گل به کارکنان کشتی های پهلوگرفته دربندر بوشهر، گشت دریایی و جشن بادبادک ها ازجمله برنامه های هفته ملی دریانوردی دراستان بوشهر است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر