جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مرحله دوم برپایی بیمارستان های صحرایی درسال جاری با راه اندازی بیمارستان فوق تخصص جراحی پلاستیک به مناسبت عید سعید غدیر دربوشهر آغاز می شود.به گزارش فکرشهر، دکتر روح الله قائد امینی روزسه شنبه دربرنامه 'ره آورد' گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت افزود: بیمارستان صحرایی فوق تخصص جراحی پلاستیک 17، 18، و 19 مهر در استان بوشهر فعال خواهد کرد.وی اضافه کرد: دراین مدت بیش از یکهزار و200 نفر بوشهری که کاندید عمل جراحی هستند، در این بیمارستان صحرایی فوق تخصص مورد معاینه و جراحی پلاستیک قرار می گیرند.
کد خبر: ۶۱۳۳
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مرحله دوم برپایی بیمارستان های صحرایی درسال جاری با راه اندازی بیمارستان فوق تخصص جراحی پلاستیک به مناسبت عید سعید غدیر دربوشهر آغاز می شود.
به گزارش فکرشهر، دکتر روح الله قائد امینی روزسه شنبه دربرنامه 'ره آورد' گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت افزود: بیمارستان صحرایی فوق تخصص جراحی پلاستیک 17، 18، و 19 مهر در استان بوشهر فعال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دراین مدت بیش از یکهزار و200 نفر بوشهری که کاندید عمل جراحی هستند، در این بیمارستان صحرایی فوق تخصص مورد معاینه و جراحی پلاستیک قرار می گیرند.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: این سازمان با توجه به موقعیت های مختلف و شرایط گوناگون، برنامه های متفاوتی را دنبال می کند، که یکی از آنها، ماموریت امدادی و درمانی در قالب فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی است.

قائد امینی با بیان این که در هفته دفاع مقدس کانون توجه اعضای بسیج جامعه پزشکی راه اندازی و ارائه خدمات جهادی در حوزه سلامت بود، ادامه داد: یکی از این مراکز، بیمارستان های صحرایی در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان، زنجان، مرکزی، یزد، ایلام، فارس، هرمزگان و غیره است. 

وی گفت: بیمارستان های صحرایی سازه های ثابت و متحرکی هستند که برای ارائه خدمات امدادی و درمانی با توجه به نوع ماموریت واگذار شده احداث می شوند.

قائد امینی افزود: این بیمارستان ها 30 تخته هستند و قابلیت ارتقا به 52 تخت را دارند که در تخصص های پزشکی مختلف از قبیل پزشک عمومی، دندان پزشکی وغیره بیش از 300 نفر از خادمان حوزه سلامت با لباس بسیجی در بیمارستان های صحرایی ارائه خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 10 هزار نفر خدمتِ مراقبت رایگانِ بستری و سرپایی، تخصصی، عمومی، آموزشی، بهداشتی و درمانی در این بیمارستان ها دریافت می کنند.

قائد امینی با بیان این که برپایی بیمارستان صحرایی مستلزم طی مراحل و فرایند خاص از مکان یابی، پشتیبانی، تشکیل شورای اجرایی است، اظهارکرد: از این رو در برپایی بیمارستان صحرایی همه دست اندرکاران حوزه سلامت هر استان از دانشگاه های علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، معاونت بهداشت و درمانی سپاه و بهداری نیروی زمینی در قالب هیات اجرایی بیمارستان صحرایی درگیر می شوند.

وی اافزود: همه دست اندرکاران برپایی این بیمارستان همت خودشان را در زمینه مکان یابی، غربالگری و شناسایی افراد نیازمند به خدمات تخصصی بکار می گیرند تا پس از برپایی بیمارستان تا افراد نیازمند خدمات فوق تخصص را به صورت رایگان دریافت کننند.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی یادآورشد: در سال گذشته این سازمان به از چهار میلیون نفر خدمت مراقبت از سلامت رایگان در مناطق کم برخوردار مرزی کشور ارایه کرد که ارزش این خدمات 400 میلیارد ریال بود.

وی افزود: بیمارستان صحرایی مانوری برای حضور همه همکاران عرصه سلامت است تا برای ایجاد آمادگی های لازم برای توسعه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حوزه سلامت به یک هم افزایی برسند و درنهایت افزایش روحیه ایثارگری و جهاد در بین افراد حوزه سلامت که یادمان نرود گذشتگان ما در این بیمارستان های صحرایی ارائه خدمت کردند و امروز تبدیل به ستارگانی شدند که راهنما و شاخص همه بسیجیان هستند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر