سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک های کشور ربوی هستند و نیازمند حاکم شدن اقتصاد اسلامی در کشور هستیم.به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرضا عزیزی در حاشیه جلسه مشترک نمایندگان اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای اداری فیروزکوه، در جمع خبرنگاران افزود: آحاد مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی به حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری تمایل دارند. 
کد خبر: ۶۱۴۱
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک های کشور ربوی هستند و نیازمند حاکم شدن اقتصاد اسلامی در کشور هستیم.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرضا عزیزی در حاشیه جلسه مشترک نمایندگان اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای اداری فیروزکوه، در جمع خبرنگاران افزود: آحاد مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی به حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری تمایل دارند. 

وی در این نشست که شامگاه سه شنبه اظهار کرد: در جهان حتی یک کشور غیرمسلمان نمی یابیم که نصف بانک های ایران سود دریافت کند بطور نمونه سود بانکی در کشور هندوستان 9 درصد و در بیشتر کشورهای اروپایی کمتر از 4 درصد است. 

عزیزی افزود: حتی در بازارهای بورس کشور شرکت هایی پذیرفته می شوند که سودشان پایین تر از 10 درصد باشد و در این میان سود 28 درصد بانکها اصلاً قابل قبول نیست. 

وی ادامه داد: اگر به این سود بانکها؛ مالیات، عوارض، انرژی گران و دیگر مسائل را اضافه کنیم، دیگر انگیزه ای در سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری باقی نمی ماند و بحمدالله علما و مجتهدان نیز فتوا دادند که سود 22 درصد مترادف ربا است. 

وی اضافه کرد: وقتی در برخی بانکها سود روز شمار 23 درصد به مشتریان خود می دهد، دیگر انگیزه و رغبتی برای سرمایه گذاری در افراد باقی نمی ماند. 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک های کشور ربوی هستند، تصریح کرد: در اسلام سودهای اینچنینی و ربا جایگاهی ندارد و نیازمند حاکم شدن اقتصاد اسلامی هستیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر