چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: در راستای توانمند سازی بانوان و توسعه طرح‌های کارآفرینی 152  تعاونی در حوزه بانوان با یک‌هزار و 64 عضو در بخش‌های مختلف در استان فعال شده است.به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی در شورای تخصصی توانمند سازی بانوان بوشهر با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به توانمند سازی بانوان در شهرها و روستاها شده است گفت: یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش درصد توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.
کد خبر: ۶۱۴۶
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: در راستای توانمند سازی بانوان و توسعه طرح‌های کارآفرینی 152  تعاونی در حوزه بانوان با یک‌هزار و 64 عضو در بخش‌های مختلف در استان فعال شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی در شورای تخصصی توانمند سازی بانوان بوشهر با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به توانمند سازی بانوان در شهرها و روستاها شده است گفت: یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش درصد توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.

وی با بیان اینکه تلاش برای توانمندسازی بانوان و فراهم ساختن زمینه حضور آنها در مباحث مختلف از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است تصریح کرد: در همین راستا مجموعه زنان ریاست جمهوری و دفترزنان وزارت کشور برنامه‌ها و طرح‌هایی در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی بانوان گفت: طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانواده در کشور تدوین شده است که اکنون در شهر ری به صورت آزمایشی در حال اجراست که پس از آن در دیگر نقاط کشور از جمله استان بوشهر اجرایی می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه در مسیر توانمندسازی زنان موانع بسیاری وجود دارد افزود: برخی این موانع در تار و پودهای فرهنگی مناطق احساس می‌شود که زنان این فشارها را حس می‌کنند ولی امروزه زنان با تدابیر دولت در رفع این فشارها و موانع گام‌های موثری برداشته‌اند.

وی، با اشاره به نقش موثر دستگاههای اجرایی در رفع مشکلات بانوان خاطر نشان کرد: این نشست تخصصی در حقیقت در راستای تعامل بیشتر با دستگاههای مختلف اجرایی در توانمند ساختن بانوان و رفع مشکلات آنان تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: برنامه‌ریزی‌های مهمی برای زنان کارآفرین، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست، دختران دانش‌آموز، زنان معتاد بهبود یافته، دختران جوان، زنان روستایی و شهری درشورای تخصصی توانمندسازی بانوان شده است.

دهقانی، با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه زنان کارآفرین دارای قابلیت مهمی است تصریح کرد: اکنون 93 بانوی کارآفرین برتری کشوری در استان بوشهر فعال است که نقش آفرینی مهمی داشته‌اند.

وی، تاکید کرد: وظیفه ما در این راستا بسترسازی و فراهم کردن تسهیلات برای رشد و شکوفایی بهتر استعدادهای بانوان است.

مدیرکل بانوان استانداری بوشهر، با بیان اینکه زنان در سراسر کشور و جهان برای کسب درآمد و مشارکت اقتصادی به حوزه‌های مختلف متکی هستند خاطرنشان کرد: این مهم در حوزه کارآفرینی بانوان در استان بوشهر قابل مشهود است.

دهقانی با بیان اینکه اکنون در استان بوشهر تعاونی‌های حوزه بانوان فعال است تاکید کرد: در راستای توانمند سازی بانوان و توسعه طرح‌های کارآفرینی 152  تعاونی در حوزه بانوان با یک‌هزار و 64 عضو در بخش‌های مختلف در استان فعال شده است.

وی، با بیان اینکه فعال بودن این تعداد تعاونی بانوان در استان بوشهر نشان از تاثیر این حوزه در اقتصاد زنان است گفت: شناسایی چالش‌های پیش روی زنان و برطرف کردن موانع  توانمند سازی بانوان  و افزایش مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی از برنامه‌های مهم شورای تخصصی توانمند سازی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر