دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۲۵
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: فرماندار دشتی با تاکید بر لزوم تکمیل بوستان‌های روستایی در این شهرستان، گفت: دهیاران زمینه و بستر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبداله نادری در نشست با دهیاران شهرستان دشتی ضمن تقدیر تشکر از تلاش های همه دهیاران اظهار داشت: هر چقدر به روستاها و مناطق عشایری توجه کنیم در واقع در زمینه تولید تلاش کردیم و خروجی آن نیز عدم وابستگی و مهاجرت معکوس خواهد بود.

وی با اشاره به نقش دهیاران گفت: دهیاران باید شرایط کشور را به خوبی درک کنند و از طرفی دشمنان هر روز تلاش دارند با تحریم‌های ظالمانه مردم را تحت فشار قرار دهند.

نادری ادامه داد: علی رغم محدودیت ها در زمینه اعتبارات ولی کارهای خوبی در این دولت صورت گرفته که به نسبت گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ادارات آب و گاز تصمیمات لازم در خصوص ترمیم حفاری‌ها در سطح روستاها اتخاذ کنند، ادامه داد: امسال برای تعریض جاده درازی اعتبار لازم مصوب شده است.

نادری خاطرنشان کرد: دهیاران نسبت به تکمیل بوستان‌های امید در سطح شهرستان اقدام کنند.

فرماندار دشتی به اقدامات صورت گرفته در روستای بن بید اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین باراستاندار بوشهر در این روستا حضور پیدا کرد و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی و مشکل آب این روستا حل شد و برای اولین بار طرح هادی در این روستا اجرا شد.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر در زمینه ارتباطات کارهای خوبی صورت گرفته ولی هنوز برخی مشکلات وجود دارد که تلاش داریم تا هر چه زودتر این مشکلات نیز مرتفع شود.

نادری یادآور شد: امسال برای محور گزدراز - چاه حسین جمال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده  شد و این اعتبار به شرطی تخصیص داده می‌شود که پیمانکار کار را شروع و پروژه فعال شود.

وی اضافه کرد: امسال برابر اعلام شرکت گازاستان نفت به مناطقی که گازرسانی در آنجا صورت گرفته اختصاص داده نمی شود که می طلبد اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

نادری گفت: دهیاران در زمینه حفاری هماهنگی لازم انجام بدهند و در خصوص پسماند نیز اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها جلوگیری شود، گفت: در زمینه مقاوم سازی منازل مسکونی اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و این موضوع یکی از راه‌های مهم پیشگیری در حوزه بحران است.

فرماندار دشتی ادامه داد: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نامگذاری شده دهیاران اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند و زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح روستاها را فراهم کنند.

نادری با اشاره به اینکه دهیاران ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها را شناسایی و برنامه‌ریزی کنند،گفت: هنر دهیاران جذب سرمایه گذار است و باید به سمتی برویم که در روستا توسعه ایجاد شود.

وی بر ضرورت افزایش کشت های گلخانه ای در سطح روستاها تاکید کرد و گفت : در جهت صیانت از منابع آبی شهرستان ضرورت دارد کشت های گلخانه ای در سطح شهرستان افزایش یابد.

فرمانداردشتی ادامه داد: با توجه به اینکه اواخر سال جاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود می طلبد دهیاران زمینه و بستر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

وی یادآور شد: دهیاران از در اختیار گذاشتن امکانات دهیاری به نفع کاندیدای احتمالی جدا خودداری کنند و از نشست هایی که با موضوع انتخابات برگزار می شود پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر