دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برترین های جشنواره تئاتر منطقه دو بسیج کشور روز چهارشنبه در آیینی در بوشهر انتخاب و معرفی شدند.به گزارش فکرشهر، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر منطقه دو بسیج کشور در این آیین گفت: براساس رای هیات داوران نمایش های' کافی شاپ' به کارگردانی خلیل ضرغام پور از استان خوزستان و 'سنگ ها به ستون ایستاده اند' کاری از داوود پارسا از کهگیلویه و بویراحمد در بخش صحنه ای به جشنواره سراسری بسیج راه یافتند.محمد مظفری افزود:همچنین هیات داوران نمایش 'ناکو 'به کارگردانی صادق نیک پرست از استان بوشهر را در بخش خیابانی برای شرکت درجشنواره سراسری برگزید.
کد خبر: ۶۱۶۴
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: برترین های جشنواره تئاتر منطقه دو بسیج کشور روز چهارشنبه در آیینی در بوشهر انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر منطقه دو بسیج کشور در این آیین گفت: براساس رای هیات داوران نمایش های' کافی شاپ' به کارگردانی خلیل ضرغام پور از استان خوزستان و 'سنگ ها به ستون ایستاده اند' کاری از داوود پارسا از کهگیلویه و بویراحمد در بخش صحنه ای به جشنواره سراسری بسیج راه یافتند.

محمد مظفری افزود:همچنین هیات داوران نمایش 'ناکو 'به کارگردانی صادق نیک پرست از استان بوشهر را در بخش خیابانی برای شرکت درجشنواره سراسری برگزید.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین گفت: هنرمندان، فرماندهان دفاع مقدس فرهنگی هستند و نقشی مهم در کم کردن دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری دارند. 

سردار فتح الله جمیری افزود: ابزار هنر بستر مناسبی برای انتقال ارزش های دینی و مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن است که هنرمندان بسیجی باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند. 

وی یادآورشد: رسالت هنرمندان بسیجی درشرایط کنونی در برابر خون شهدا و دغدغه های رهبری سترگ است. 

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: اگر می خواهیم دغدغه رهبری در حوزه فرهنگی توجه کنیم از بستر هنر امکان پذیر است. 

جمیری با اشاره به این که گردآوری ثبت آثار هنری برای غنای آرشیو فعالیت های هنرمندان بسیجی ضروری است ادامه داد: دفاع مقدس و تفکر بسیجی فرامرزی است برهمین اساس باید زمینه ترویج آن توسط سایر هنرمندان متعهد دنیا نیز فراهم شود. 

وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارتقای دانش تخصصی هنرمندان بسیجی ضروری است و استان بوشهر نیز ب دلیل سابقه دیرینه در استکبار ستیزی می تواند در این زمینه ایفای نقش کند. 

جمیری افزود: در دوران دفاع مقدس جزیره خارک دوهزارو 838 بار به شمار روزهای جنگ بمباران شد که حضور هنرمندان بسیجی در قالب سفرهای آموزشی به این منطقه زمینه آشنایی بیشتر آنان با مقاومت مردم این دیار و انتقال آن به هموطنان در قالب کارهای هنری را فراهم می کند. 

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یادآورشد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در برابر القای فرهنگ بیگانه توسط هنرمندان بسیجی ادای دین در برابر شهدا و امام شهداست. 

یازدهمین جشنواره سراسری ‏تئاتر بسیج در شش منطقه درکشور اجرا می شود که بوشهر میزبان منطقه دو ‏این جشنواره است‎.

درجشنواره منطقه دو تئاتر بسیج 13 گروه نمایشی از استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر به مدت سه روز در دو بخش خیابیانی و صحنه ای به رقابت پرداختند.

نصرالله قادری، یدالله وفاداری و ایرج افشاری داوری این جشنواره را به عهده داشتند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر