دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر:
کد خبر: ۶۱۶۴۷
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری استان بوشهر در حال اجرا است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ابولقاسم محمد زاده صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: همه فعالان تجاری استان ملزم به اظهار موجودی اولیه کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها هستند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید نسبت به اظهار تولید کالاهایی که ماده اولیه آنها از کالاهای مشول است در سامانه جامع تجارت با صدور رسید کالاهای تولیدی در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

محمد زاده بیان کرد: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری با اهداف فراهم کردن امکان رصد و کنترل موجودی کالاهای اساسی شامل برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکرخام و سفید، روغن خام و نباتی، گوشت قرمز و لاستیک سنگین و نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گران فروشی ، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین این حوزه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تجاری شامل مراحل ورود کالا به زنجیره تجارت و انتقال کالا در زنجیره تجاری و خروج کالا از زنجیره تجاری است تصریح کرد: اجرای این دستورالعمل برای همه اعضای زنجیره تامین کالاهای مشمول، فعالان تجاری استان اعم از واردکنندگان و تولید کنندگان، صادرکنندگان، شرکت های پخش، عمده فروشان و خرده فروشان ضروری است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: فعالان تجاری برحسب مورد می بایست برای انجام همه فعالیت های تجاری کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

محمد زاده اضافه کرد: ثبت اطلاعات مکان های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها، ثبت اطلاعات تولید، واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالان تجاری انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر