يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۰۱
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای مهر امسال برنامه نظام ارجاع الکترونیک در مراکز جامع سلامت شهرستان گناوه اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد بازیاری اظهار داشت: یکی از اهداف نظام ارجاع الکترونیک تقویت کردن درمانگاه‌های ارایه‌دهنده خدمات درمانی سطح یک می باشد.

وی افزود: از مزایای نظام ارجاع الکترونیک می توان به کاهش هزینه های درمان، جلوگیری از سردرگمی بیمار، روند انتخاب صحیح پزشک عمومی و متخصص با توجه به بیماری فرد و افزایش توان علمی پزشکان عمومی اشاره کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه  بیان کرد: در نظام ارجاع، بیمار در مرحله اول به پزشک عمومی ارجاع داده می شود و در صورتی که نیاز به پزشک متخصص داشته باشد با تکمیل فرم ارجاع به سطح بالاتر که درمانگاه تخصصی بیمارستان است ارجاع داده می‌شود.

بازیاری از اعضای شورای سلامت درخواست کرد: در نهادینه کردن نظام ارجاع اکترونیک در شهرستان همکاری لازم با شبکه بهداشت داشته باشند.

وی اظهار داشت: نکته ارزنده اجرای نظام ارجاع الکترونیک پسخوراندی است که پزشک متخصص پس از ویزیت بیمار به پزشک عمومی می دهد. این مورد به پزشک عمومی در درمان بیمار در مراحل بعد و حتی موارد مراجعه کننده بعدی کمک می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر