سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۳۹
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر توجه خانواده‌ها به تربیت نوجوانان گفت: حرکت‌های سنجیده جوانان در عرصه اجتماعی امیدوارکننده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: امسال شاهد حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم راهپیمایی اربعین بودیم که میزان حضور مردم افزایش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت (ع) بسیار کارساز است وصرف‌نظر از آثار فردی موجب کفاره گناهان و پاکی روح می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اهمیت بالای وقت و تاثیر آن در جامعه بیان کرد: وقف صدقه جاری است که بعد از مرگ به کمک انسان می‌آید و باید این فرهنگ درجامعه تقویت و نهادینه شود.

وی با اشاره به کم‌رنگ‌شدن فرهنگ وقت بر لزوم تلاش برای نهادینه‌شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: وقف یک رحمت الهی است و در همه امور از جمله علم، دین، ارزش‌های اجتماعی و سایر موارد دیگر باید وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده «روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» اضافه کرد: این شهید ۱۳ ساله جانش را در راه امام و انقلاب فدا کرد و الگوی ایثار و فداکاری شد.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان زیادی در دوران دفاع مقدس با اعتقاد راسخ و عاشقانه در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و حماسه‌ها آفریدند گفت: دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت مسئولیت و وظیفه سنگینی در خصوص تربیت نسل آینده برعهده دارند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر توجه خانواده‌ها به تربیت نوجوانان اضافه کرد: امروز خانواده‌ها در کنار دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت باید با ایجاد نشاط معنوی بتوانند نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند تا بتوانند در جبهه علمی و دینی حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: برخی حرکت‌های سنجیده جوانان در عرصه اجتماعی بیان کننده ارزش‌های دینی، محبت اهل بیت (ع) و ولایتمداری است که بسیار قابل تقدیر و امیدوارانه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر