جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:
کد خبر: ۶۲۶۵۹
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: چرخه کامل ایجاد اشتغال برای جوانان استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمیدرضا پناه صبح شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مهارت آموزی و توانمندسازی راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است.

وی اضافه کرد: شعار «هر شهروند یک مهارت» می تواند نوید بخش آینده روشن برای ایجاد اشتغال در استان باشد و باید به این نکته که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست توجه و در راستای اصلاح فرهنگ کار، تلاش کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به جایگاه اثرگذار وزارت تعاون در خدمت رسانی به افراد مختلف جامعه اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان به بیش از نیمی از جمعیت استان خدمات ارائه می دهند که این اهمیت، بیانگر این است که با همکاری تمام حوزه های مرتبط با یکدیگر، بخش زیادی از مشکلات و نارسایی ها  می تواند مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی، ارایه تسهیلات و تشکیل تعاون بعنوان یک چرخه کامل می تواند زمینه های ایجاد اشتغال را برای جوانان جویای کار فراهم کند.

پناه افزود: کسانی که از فنی و حرفه‌ای مدرک آموزش مهارت دریافت می‌کنند در حوزه اشتغال کمتر دچار آسیب هستند و ما وظیفه داریم پلی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باشیم تا بتوانیم کارآموزانی دارای مهارت برای بازار کار آماده کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به تفاهم نامه بین صندوق کارآفرینی و امید و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اجرای درست آن را، در ایجاد اشتغال موثر دانست و اظهار کرد: بازار کار ما امروزه به دنبال مهارت است و این موضوعی است که باید به شدت در دستور کار مدیران شورای هماهنگی قرار گیرد.

فرهنگ کار تقویت شود

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر نیز با اشاره به تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای و این صندوق اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار که منجر به افزایش رفاه و تقویت بنیان های اجتماعی خانوارها می شود، باید فرهنگ کار را تقویت و گفتمانی در استان راه اندازی کنیم  که افراد از حقوق بگیری دولت به سمت کارآفرینی رفته و همراه با مهارت آموزی، بخش از مشکل اشتغال استان برطرف شود.

مرتضی شهبازی مهارت آموزی را پایه و اساس کارآفرینی دانست و افزود: این صندوق برای همکاری بیشتر با کارآفرینان، ضمانت‌ها را تسهیل کرده و کارآفرینانی که غالبا بانک‌ها نیستند را مورد حمایت خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و به منظور حمایت از آموزش دیدگان مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و انجام کار واقعی و دایر نمودن کسب و کار، تفاهم نامه‌ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و  مدیر عامل صندوق کارآفرین امید به امضاء رسید که نقش مهم در توسعه اشتغال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر