سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: همه قرص های برنجی که در بخش سعدآباد است، باید جمع آوری شود. محمدمهدی مشایخی از دهیاران و مسوولین این بخش خواست با طذح همکاری کنند و به فروشندگان قرص برنج هم هشدار داد یا داوطلبانه قرص های مرگ زا را تحویل دهند و یا با آن ها به شدت برخورد خواهد شد...
کد خبر: ۶۲۷۲۲
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: همه قرص های برنجی که در بخش سعدآباد است، باید جمع آوری شود. محمدمهدی مشایخی از دهیاران و مسوولین این بخش خواست با طرح همکاری کنند و به فروشندگان قرص برنج هم هشدار داد یا داوطلبانه قرص های مرگ زا را تحویل دهند و یا با آن ها به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»، جلسه ستاد بحران بخش سعدآباد، روز شنبه ـ 4 آبان ماه 1398 ـ به منظور برنامه ریزی مدون و جامع برای شناسایی و جمع آوری مراکز فروش و نگهداری قرص ممنوعه برنج که در اکثر انبارهای نگه داری خرما به شیوه سنتی و صنعتی خرما استفاده می شود، برگزار شد و بخشدار سعدآباد نیز در این نشست گفت: این بخش، دارای انبوه نخیلات خرما است و این خود موجب نگهداری محصول توسط باغداران برای افزایش قیمت در وقت مناسب شده، لذا استفاده از قرص ممنوعه و خطرناک برنج به عنوان نگه دارنده خرما را افزایش داده است.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران بخش سعدآباد، اطلاع رسانی فوری و جامع توسط دهیاران، شهرداران و تمامی دستگاه های ذی ربط با همکاری دیگر ادارات، نهادها و ارگان ها برای شناسایی، خطرات و در نهایت جمع آوری قرص های برنج در سطح بخش سعدآباد را خواستار شد و گفت: هدف از اجرای این طرح ویژه، جلوگیری از خطرات ناشی از سموم متصاعده از قرص برنج و گرفتن جان مردم است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح می بایست با فوریت و رعایت اصول ارائه شده توسط مراکز جهاد کشاورزی و دیگر نیروهای متخصص معرفی شده از مراکز جهاد انجام شود، زیرا که عدم آشنایی با نحوه جمع آوری و انهدام این معضل، خود می تواند مشکلی جدید را در پی داشته باشد.

مشایخی با بیان اینکه هدف ما هراس انداختن در دل مردم نیست، بلکه هدف، پیشگیری فوری برای خطرات احتمالی و آگاهی بخشی خرما داران از این شیوه منسوخ است، افزود: از فروشندگان سود جو و خاطی این نوع قرص ها در خواست می شود که به صورت داوطلبانه نسبت به تحویل این قرص های ممنوعه عمل نمایند در غیر این صورت مراجع ذی صلاح قانونی با آنها برخوردهای لازم را به عمل خواهند آورد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این نشست، گفت: فروش و استفاده از قرص برنج از سال 84 تا کنون تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده ولی متأسفانه عده ای سود جو، اعم از فروشندگان و استفاده کنندگان به خاطر انباشت پولی بیشتر باعث گرفتن جان مردم شده اند که شبکه بهداشت و درمان دشتستان از بدو اطلاع از بروز حادثه ناشی از گاز گرفتگی افراد مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت آب پخش و شبانکاره، به صورت آنی با مراجع ما فوق و ذی ربط وارد عمل شده تا بتواند با اطلاع رسانی فوری خطرات ناشی از قرص برنج را به انبار داران نگه داری خرما مجدد گوشزد نمایند و مردم را از خطرات غیر قابل جبران آگاهی بخشند.

مهندس نوذری ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان ـ هم ضمن بر شمردن خطرات، استفاده از قرص برنج به هر شیوه را، کاری منسوخ شده دانست و گفت: مراکز جهاد کشاورزی تابعه از بدو حادثه در آب پخش و شبانکاره موظف شدند که با شناسایی عوامل فروش و انبارهای خرما که استفاده از این نوع قرص را به کار گرفته اند، در تمام سطح شهرستان به صورت فوری و شبانه روزی در جمع آوری و انهدام تخصصی این قرص ها عمل نمایند.

به نوشته روابط عمومی بخشداری سعدآباد، در پایان این نشست، مصوب شد که شهرداران و دهیاران با استفاده از تمام ظرفیت ها و شیوه های رایج، نسبت به اطلاع رسانی با توجه به وسعت هر شهر و روستا اقدام فوری و مداوم نموده و درباره خطرات و مشکلات قرص برنج  آگاهی بخشی نمایند و تمامی موارد انجام شده را، به صورت ممتد به بخشداری سعدآباد گزارش داده و تمام ادارات، نهادها و ارگان ها موظف به همکاری با مراکز جهاد کشاورزی و ایجاد یک کارگروه تخصصی فوری جهت نحوه شناسایی و جمع آوری قرص های برنج استفاده شده و غیر استفاده شده با محوریت جهاد کشاورزی شوند.

همچنین در این نشست و با قید فوریت، شناسایی انبارهای نگه داری خرما در مجاورت مدارس بخش سعدآباد، در اولویت اول قرار گرفت.

به گزارش «فکرشهر»، در اثر استفاده از قرص برنج در دشتستان، تاکنون 4 نفر فوت و 22 نفر مسموم شده اند که همه فوتی ها از بخش آب پخش و مسمومیت ها بیشتر از دو بخش آب پخش و شبانکاره بوده است.

 

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر