يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۰۸۷
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی دختران دانش آموز بسیجی روهروان شهید فهمیده در شهر بوشهر از محدوده نفتکش تا پارک شغاب این شهر به مسافت  ۲کیلومتر پیاده روی کردند.

به گزارش فکرشهراز ایرنا، فرمانده سپاه مالک اشتر بوشهر روز یکشنبه  با حضور در جمع دانش آموزان حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی فاطمه الزهرا (س)گفت: نیاز امروز کشور به حضور شما جوانان عزیز و انقلابی در صحنه‌های مختلف است.

سرهنگ غلامرضا شهابی افزود:این امر باعث شده  هر جا دشمن قصد و هدفی برای این انقلاب داشته باشد با حضور شما هیمنه‌ پوشالی آن نقش بر آب شود.

وی یادآورشد: شهید فهمیده یکی از اسطوره‌های ما در دروان دفاع مقدس است که شما نوجوانان و جوانان با الگو قرار دادن آن و سایر شهدا می توانید در زندگی خود گام‌های بزرگی در مسیر انقلاب اسلامی بردارید.

فرمانده سپاه مالک اشتر بوشهرگفت: با آغاز تجاوز نیروهای ارتش رژیم بعث صدام به خاک ایران در هشت سال جنگ تحمیلی حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج دادند که در این مجموعه حضور دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۳ ساله ستودنی بود.

شهابی افزود: شهید حسین فهمیده سرمشق و الگوی خوبی برای دانش‌آموزان است که باید همواره به عنوان الگوی این قشر واقع شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وظیفه دانش‌آموزان درس خواندن در سنگر مدرسه و دانشگاه و کسب علم و دانش برای پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف است.

شهرستان بوشهر ۱۲۰ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که شهید "ناصر رازی" با ۱۲ سال کم سن ترین آنها است.

استان بوشهر در مجموع ۴۷۱ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌است.

برگزاری  زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و  مسابقه  از جمله برنامه های جنبی این آیین بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر