يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با بیان اینکه نزاع فردی بیشترین تعداد جرم در شهرستان کنگان است، گفت: جرائم خشن نظیر آدم ربایی و سرقت مسلحانه و قتل در کنگان وجود ندارد.به گزارش فکرشهر، سرهنگ کرم دشتیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته ناجا را فرصتی مغتنم برای ارائه بخش اندکی از عملکردی نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: رسانه ها و سایت های مجازی در حوزه آگاهی بخشی، پیگیری و پیشگیری از جرائم به مثابه بازوی توانمندی هستند که میتوانند تکمیل کننده حلقه فعالیت های ما در بخش اطلاع رسانی به مردم باشند.
کد خبر: ۶۳۴۴
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱

فکرشهر:  فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با بیان اینکه نزاع فردی بیشترین تعداد جرم در شهرستان کنگان است، گفت: جرائم خشن نظیر آدم ربایی و سرقت مسلحانه و قتل در کنگان وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ کرم دشتیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته ناجا را فرصتی مغتنم برای ارائه بخش اندکی از عملکردی نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: رسانه ها و سایت های مجازی در حوزه آگاهی بخشی، پیگیری و پیشگیری از جرائم به مثابه بازوی توانمندی هستند که میتوانند تکمیل کننده حلقه فعالیت های ما در بخش اطلاع رسانی به مردم باشند.

وی شعار هفته ناجا را برگرفته از شعار رهبری دانست و افزود:این شعار با عنوان تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار این مقوله مهم را تاکید می کند که اقتدار ناجا برای تبهکاران یک نا امنی و برای مردم رحمت، آسایش و امنیت است.

فرمانده انتظامی کنگان افزود: مسلما این شعار منتهی به هفته ناجا نیست و در کل طول سال آن را به کار خواهیم بست و همچنین شعارهای سال های گذشته ما نیز به فراموشی سپرده نخواهند شد.

دشتیان در ادامه گفت: ذات وجودی نیروی انتظامی بیدار بودن و سختی کشیدن است تا مردم در مقابل، آسوده و امن  زندگی کنند؛ همان چیزی که در شهرستان ما رخ داده و آثار و برکات آن نیز به وضوح مشخص است.

تقویت ساختار نیروی انتظامی و برگزاری دوره های آموزشی

وی تقویت ساختار نیروی انتظامی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و زیر ساختی برای نیروهای انسانی را از برنامه های این فرماندهی عنوان کرد و گفت: تبدیل شدن به یکی از ادارات برتر در زمینه تکریم ارباب رجوع در شهرستان کنگان، خود گویای اهتمام این نهاد نظامی به حوزه خدمات رسانی به مردم بوده است.

دشتیان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر جرائم خشن نظیر آدم ربایی، سرقت مسلحانه، قتل و ... در این شهرستان وجود ندارد گفت: با اینکه فضای شهرستان یک محیط کارگری و نزدیک به فازهای منطقه پارس جنوبی و پارس 2 کنگان است ولی نیروی انتظامی توانسته با تمام سختی های موجود این وضعیت را به نحو احسن مدیریت کند.

وی در ادامه گفت: در 6 ماهه نخست امسال نه هزار و 735 بار با مرکز فوریتهای پلیس(110) تماس گرفته شده که از این میزان دو هزار و 370 مورد آن به ماموریت انجامیده است .

وی با بیان اینکه مردم متعهد استان بوشهر اجازه نمی دهند نا امنی به شهر و دیارشان آسیب برساند، افزود:آمار بالای تماس های مردم با پلیس 110 نشان از اهتمام مردم به مسئله امنیت و همکاری خوب با پلیس است.

کشف سرقت ها 113 درصد افزایش یافت

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان کنگان افزود: کشف سرقت ها 113 درصد و کشف سرقت های خرد نیز در شهرستان کنگان تا 90 درصد انجام شده است که آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه در همین راستا 7 باند بزرگ سارقین دستگیر شده اند گفت: در مجموع 100 درصد کل سرقت ها کشف شده است که البته بخشی از این آمار مربوط به سال گذشته می باشد.

دشتیان افزود: همچنین 34 میلیارد و 400 میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی ضمن بیان اینکه 108 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل دستگاه های قضایی داده شد، افزود: در حوزه مواد مخدر فعالیت های گسترده ای انجام گرفت و در همین خصوص 6 باند فروش مواد مخدر که در حوزه شهرستان ما فعالیت و یا تردد می کردند متلاشی شدند و 47 کیلو و 93 گرم مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد.

وی گفت: در حوزه برخورد با خودرو و موتورسیکلت های متخلف 1089 دستگاه خودرو و 3059 موتورسیکلت در طرح های ترافیکی توقیف شده اند.

کاهش 27 درصدی تصادفات فوتی در کنگان

فرمانده منطقه انتظامی با بیان اینکه ممکن است اجرای طرح های ترافیکی توقیف موتورسیکلیت و خودرو برای برخی از مردم ناراحت کننده باشد، افزود: چند روز پیش در عید قربان و در سنت حسنه ای برای دور شدن بلا مردم شهر چند شتر را قربانی و نذر کرده و صدقه دادند و مطمئنا پلیس نیز در همین راستا و با هدف پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار برای همه اقشار مردم با برخورد صحیح با متخلفان عمل می کند و امیدواریم نیز مردم برای داشتن شهری بهتر و فضایی مناسب تر با ما همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ دشتیان گفت: بحث تصادفات و حوادث جاده ای که عمده دغدغه ما و مردم است در اولویت دستور کار پلیس شهرستان کنگان قرار دارد و در این زمینه تلاش خوبی انجام گرفته به گونه ای که 27 درصد کاهش تصادفات فوتی و 12 درصد کاهش فوتی نسبت به سال قبل، طبق آمار موجود، ثبت شده است.11 هزار و 250 فقره اوراق قضایی توسط مامورین ما تحویل داده شده است که رقم بسیار بالایی است.

این مقام مسئول گفت: شهرستان کنگان 5 درصد از کل جرائم و 6 درصد از کل کشفیات استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

درگیری و نزاع فردی مقام نخست جرایم در شهرستان

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که «بیشترین تعداد جرم در چه حوزه ای رخ داده و آیا علت آن ریشه یابی شده است؟»گفت: درگیری و نزاع فردی در شهرستان کنگان مقام نخست را در بین جرائم به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال های قبل درگیری های دسته جمعی بیشترین آمار را داشت که با برخورد صحیح پلیس این درگیری ها به شدت کاهش یافت.

وی گفت: حضور پلیس در مراسم مختلف ملی و مذهبی ، حضور در طرح مدارس، گشت های شبانه و روزانه حضور در مسائل مربوط به منابع طبیعی، تجمعات کارگری در فازهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ... امروز برای همه مردم شهرستان مشهود است و همواره پلیس را برای حفظ امنیت شهر در کنار خود دیده اند.

وی افزود: مسلماً فشار کاری بسیار بالا برای پلیس شهرستان در برخی مواقع راندمان کاری را کاهش داده و بعضاً برخوردها را کمی ناملایم تر می کند که انتظار داریم هر دو طرف( مردم و پلیس) با سعه صدر نسبت به رفع امور اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: هر مامور نیروی انتظامی که 30 سال خدمت صادقانه خود را با سیل عظیم تهاجم و تهدیدات مختلف و متعدد به پایان برساند یک فرشته است.

دشتیان با بیان اینکه  پلیس همواره کوشیده است که در حوزه ایجاد امنیت پایدار موفق باشد، گفت: ایجاد و حفظ امنیت پایدار،تنها و تنها با کمک و حضور در صحنه مردم امکان پذیر است و خرسندیم که امروز مردم انتقادات و پیشنهادات خود را با صراحت کامل و راحت با ما در میان می گذارندو این نشان از ایجاد ارتباط دوستانه میان پلیس و مردم است.
منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر