يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان گفت: سالانه چهارهزارو 500 تن خرمای خشک (قصب) در این بخش تولید می شود.به گزارش فکرشهر، اسماعیل غزنویان روز جمعه درگفت وگو با ایرنا، افزود: یکهزار و 200 هکتار نخیلات در بخش ارم وجود دارد که 650 هکتار آن از بهترین رقم زاهدی ( قصب) است و تولید این محصول به ازای هر هکتار هفت تن است. وی اضافه کرد: خرمای زاهدی درگویش محلی به قصب معروف است و پس از برداشت به کشورهای همسایه و دیگر استان های داخلی کشور صادر و عرضه می شود که درآمد خوبی برای کشاورزان دارد. 
کد خبر: ۶۴۰۱
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان گفت: سالانه چهارهزارو 500 تن خرمای خشک (قصب) در این بخش تولید می شود.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل غزنویان روز جمعه درگفت وگو با ایرنا، افزود: یکهزار و 200 هکتار نخیلات در بخش ارم وجود دارد که 650 هکتار آن از بهترین رقم زاهدی ( قصب) است و تولید این محصول به ازای هر هکتار هفت تن است. 

وی اضافه کرد: خرمای زاهدی درگویش محلی به قصب معروف است و پس از برداشت به کشورهای همسایه و دیگر استان های داخلی کشور صادر و عرضه می شود که درآمد خوبی برای کشاورزان دارد. 

غزنویان بیان کرد: برداشت محصول قصب از 25 شهریور آغاز و تا اوایل آبان ادامه دارد. 

وی اظهارکرد: بیشتر سطوح باغ های نخیلات این منطقه به روش غرقابی یا سنتی آبیاری می شوند و پیگیر این موضوع هستیم که این باغ ها را به سیستم های آبیاری نوین ارتقا دهیم. 

غزنویان ادامه داد: منابع تامین آب باغ های بخش ارم باکیفت و بسیار شیرین است که از چشمه ها و قنوات تامین می شود و تاثیر بسزایی در میزان تولید و کیفیت محصول دارد. 

رییس مرکز ترویج ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان، از کشارزان خواست با استفاده از نظرات کارشناسان در امر کشاورزی سیستم های نوین آبیاری را در برنامه کاری خود قرار دهند. 

غزنویان گفت: کشاورزان در بسته بندی، جمع آوری و فروش محصول دقت لازم را داشته باشند تا محصول سالم و با کیفیت به فروش برسد. 

رییس شواری اسلامی بخش ارم دشتستان گفت: بخش ارم دشتستان یکی از بخش های مهم استان بوشهر است که بیشترین تولید قصب را دارد. 

ناصر زارعی افزود: ثابت بودن قیمت خرمای زاهدی با توجه به افزایش قیمت ها، بالا بودن هزینه های حمل ونقل محصول و پایین بودن غرامت بیمه محصول در صورت خسارت دیدن محصولات از مهمترین دغدغه های کشاورزان منطقه است. 

وی خواستار حمایت بیشتر مسوولان در اجرای طرح های آبیاری نوین در منطقه شد. 

کشاورزان و تولید کنندگان بخش ارم نیز خواستار احداث و راه اندازی سردخانه محصولات کشاورزی جهت نگهداری بهتر محصول و حمایت دولت در تغییر شیوه بسته بندی از حالت سنتی به صنعتی شدند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر