شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۱۱
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز آموزش و پرورش منطقه سعدآباد در سالن اجتماعات دبیرستان عفت شهر سعدآباد برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، در این مراسم، سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد در سخنانی، به بیان فضائل و آرمان های شهدا و نقش آن در باورهای دینی و اجتماعی مردم پرداخت و گفت: فرهنگیان و دانش آموزان در برهه ای که در سنگر تعلیم و آموزش مشغول بودند، با تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان سنگر تعلیم و آموزش را رها نموده ودر سنگر دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی تغییر رویکرد دادند و جان، و جوانی خود را فدای عقاید اسلامی خویش که همان جهاد است نمودند و این خود از افتخارات مجموعه فرهنگی کشور است که با درک واقعیات موجود زمان جنگ هر دو سنگر تعلیم و تربیت و دفاع از خاک و ناموس دو مقوله مکمل یکدیگر هستنند.

اسماعیل علیپور با ارایه گزارشی از تعداد حضور فرهنگیان و دانش آموزان منطقه سعدآباد در جبهه های جنگ گفت: منطقه سعدآباد با احتساب سرانه جمعیت، بیشترین تعداد نفر از فرهنگیان و دانش آموزان را در جبهه ها به خود اختصاص داده بود و این از افتخارات اقشار فرهنگی منطقه است.

وی، با ذکر ارقام و تفکیک فرهنگیان و دانش آموزان اظهار داشت: ۱۵ شهید فرهنگی و ۳۴ شهید دانش آموز به غیر از ایثارگران و آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت نائل شدند.

مسوول تربیت و آموزش بسیج سپاه جواد الائمه ناحیه دشتستان نیز در اسن مراسم با بیان فلسفه گذشت از جان و مال جوانان و پیوستن به خیل شهدا، سخنانی ایراد کرد و سپس پیرامون تربیت قشر جوان و دانش آموز به ویژه دختران در زمان تحصیل گفت: چنانچه باور قلبی بر پایه اعتقاد به خداوند و ائمه اطهار به ویژه حضرت مهدی(عج) باشد، هیجوقت احساسات بر واقعیات غلبه نخواهد نمود.

حجت السلام مهدی، نماز را از ارکان اصلی زلالی دل و قلب جوانان برشمرد و با توصیه به دانش آموزان گفت: با توجه به هجمه سنگین فضای مجازی بین جوانان و احتمال آلوده شدن افراد به سیاست های انحراف اخلاقی این فضاها می طلبد که با درک حقیقت که نشأت گرفته از مبانی دینی است، خود را از دایره احساسی زمان جوانی به دور نگه داشته و در راستای واقعیات و شفافیت قوانین دینی تصمیم گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی بخشداری سعدآباد، در حاشیه این یادواره از خانواده شهیدان دانش آموز و فرهنگی، سعادت، مهدویان، بحرینی و همچنین از فعالینی که در حوزه ی  برگزاری یادواره کمک و یاری رسانده بودنند  تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر