شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۳۳
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: سهمیه بنزین برای صیادان اختصاص نیافته است و بسیاری ترجیح می‌دهند به دریا نروند، چون هزینه بیشتری باید برای سوخت شناور‌ها بپردازند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در روز‌های اخیر با افزایش قیمت بنزین، بسیاری از صیادان بوشهری ترجیح می‌دهند به دریا نروند، چون هزینه بیشتری باید برای سوخت شناور‌ها بپردازند، درحالی‌که قیمت فروش ماهی افزایش پیدا نکرده است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان بوشهر گفت: حدود ۱۶۰۰ قایق صیادی مجوز شیلات برای ماهیگیری دارند که به علت گرانی بنزین فعالیتشان دچار رکود شده و صیادان تمایلی به ماهیگیری ندارند.

محمد کارگر افزود: از چند سال پیش که سهمیه‌بندی بنزین لغو شد، حواله سوخت شناور‌های صیادی نیز حذف شد و صیادان مجبور بودند بنزین را به نرخ آزاد خریداری کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین بنزین مورد نیاز شناور‌های صیادی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی از طرف مسئولان استان برای رفع این مشکل انجام شده و در این زمینه دیدار‌هایی با مسئولان سازمان شیلات، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، فراکسیون دریایی مجلس و معاون وزیر جهاد کشاورزی داشته و مشکلات صیادان را مطرح و پیگیری کرده‌اند.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان بوشهر ادامه داد: قرار شد سهمیه بنزین خاصی برای شناور‌های صیادی بر اساس کار کارشناسی و رعایت فرمول جهانی فائو با قیمت ۱۵۰۰ تومان در اختیار صیادان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: البته شواهد نشان می‌دهد ساز و کار اجرای این دستورالعمل هنوز آماده نشده است.

کارگر با بیان اینکه گران شدن بنزین علاوه بر نارضایتی صیادان، بیکاری و مشکلات اقتصادی را هم در پی خواهد داشت تاکید کرد: نزدیک به ۵ هزار صیاد بوشهری زندگیشان به این تصمیم گره خورده و چشم انتظار تدبیر مسئولان هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر