جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۵۳۴
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی بانوان متناسب با نیاز استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هدف اصلی آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی ماهر و توانمند است.

وی اضافه کرد: نیرویی که دانش روز و مهارت داشته باشد می‌تواند در توسعه پایدار نقش مؤثری را ایفاء کند و در واقع استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی یکی از الزامات برای رسیدن به توسعه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه کارآیی یک ساختار سازمانی به پویایی نیروی انسانی آن بستگی دارد افزود: مدیریت تغییر باید در کنار مدیریت اجرایی در مراکز آموزشی برنامه ریزی و اجرا تا اثربخش شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام دنیا به سمت و سوی آموزش‌های مهارتی حرکت کرده اند و به دنبال توسعه آن هستند، چرا که داشتن مهارت در هر حوزه‌ای اولویت نخست محسوب می‌شود، اظهار داشت: تغییر فرد مشکلی را حل نمی‌کند باید تغییر در نگرش وتفکر افراد ایجاد کرد تا او را پویا کرد، چرا که پویایی نیروی انسانی سبب پویایی مجموعه خواهد شد.

دراهکی تصریح کرد: تغییر در سیاست‌های کلان کشور و جهت‌گیری آن به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اقبال عامه مردم برای برای کسب مهارت برای ورود به بازارکار فرصتی است که باید غنیمت شمرد و از آن بخوبی استفاده کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در بین بانوان، بیان کرد: کشور ما در وضعیت کنونی از حیث مهارت‌آموزی در دوره خاصی از تحول قرار داریم و اهمیت مهارت‌آموزی در حال افزایش است و در اسناد بالادستی و در سخنان و بیانات مقامات کشور اهمیت مهارت‌آموزی مورد تاکید قرار گرفته است که باید با همکاری دستگاه های اجرایی توسعه یابد.

وی بر توسعه متوازن آموزش های مهارتی در راستای عدالت اجتماعی تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه های مهم توسعه کشور توجه به وضعیت بانوان و از همه مهم‌تر توانمندسازی اقتصادی این قشر است، توانمند سازی که به شکوفایی استعدادها، ارتقای عزت نفس و اطمینان خاطر آن‌ها منجر شود.

دراهکی افزود: در حال حاضر بانوان در عرصه‌های مختلف گام‌های موثری را در راستای توانمند سازی خود و خدمت به جامعه بر می‌دارند که به پیشرفت آن‌ها در جامعه منجر شده است که یکی از این حوزه‌ها، می تواند کارآفرینی و ایجاد شغل برای خود و دیگران و کمک به تولید و اقتصاد کشور باشد و باید مورد حمایت همه نهادهای دولتی قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی و افزایش مهارت زنان در دستیابی به فرصت‌های اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده‌ها اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: برای توسعه مهارت آموزی و بهره مندی گروه‌های هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری‌های بین دستگاهی، هم افزایی و مشارکت جویی با ذینفعان آموزش‌های مهارتی براساس آیین نامه‌های ابلاغی توسعه یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر