چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
درخواست جدید فارسی ها برای دسترسی به دریا:
به گزارش فکرشهر، سید محمد احمدی در شورای اداری استان فارس که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: ما نسبت به مردم هرمزگان برادری کرده و خواهیم کرد و تنها...
کد خبر: ۶۴۵۵
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: استاندار فارس گفت: در مورد اتصال فارس به دریا تاکید داریم که توسعه این استان در گرو این اتصال است.

به گزارش فکرشهر، سید محمد احمدی بعدازظهر شنبه در شورای اداری استان فارس که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: ما نسبت به مردم هرمزگان برادری کرده و خواهیم کرد و تنها 10 کیلومتر از ساحل را می‌خواهیم و بدون شک مردم آن استان با سطح وسیع و اسکله‌های متعددی که دارند از ناحیه این واگذاری کوچک متضرر نمی‌شوند و بلکه این کار در راستای توسعه کشور است.

احمدی با بیان اینکه هرچه استان‌های بیشتری به خلیج فارس متصل شوند منافع ملی بیشتر محقق می‌شود، گفت: در دفاع مقدس مقابل عراق پنج استان با اتحاد کامل مبارزه کردند و مناسب است در راستای امنیت ملی و منافع ملی کشور در خلیج فارس نیز این طرح اجرایی شود.

 استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش افزود: احداث پایانه صادراتی که فارس فاقد آن است بسیار ضرورت دارد چرا که در شرایط فعلی تمام کالاهای فارس به بوشهر و هرمزگان رفته و در شمار محصولات صادراتی استان‌های دیگر تلقی می‌شود.

به نوشته ی ایرنا، اسحاق جهانگیری در سخنرانی خود در شورای اداری فارس واکنشی به این درخواست احمدی نداشت و با محوریت شرایط کلی کشور، برنامه ریزی برای بافت فرسوده شیراز و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در فارس سخنرانی کرد.

معاون اول رییس جمهور در سفر روز گذشته خود به شیراز علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، فاز نخست قطار شهری شیراز را افتتاح کرد و در آیین بزرگداشت حافظ در آرامگاه وی حضور یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر