دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۶۱۰
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: این نهاد در برنامه سال جاری خود جذب ۱۶ هزار حامی را برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت در دستور کار دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست شورای مدیران کمیته امداد اظهار داشت: در استان بوشهر هم‌اکنون شش هزار ۶۲۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که حدود ۱۳ هزار حامی از آنها حمایت می‌کند که  برای افزایش سرانه این ایتام نیاز به حامیان بیشتری داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه گفت: برنامه این نهاد در ادامه سال جاری جذب ۱۶ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت است که نیاز است از ظرفیت خیران، نیکوکاران استفاده شود.

لطفی بیان کرد: حامیان نیکوکار ایتام و محسنین طی هشت ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به‌ حساب آنها پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه سرانه کشوری پرداخت نقدی به کودکان ایتام ۲۰۰ هزار تومان است گفت: بنا داریم با جذب حامیان جدید این سرانه را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش دهیم که این کمک ها متناسب با ظرفیت خیران افزایش می یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: کمک های حامیان مستقیما به حساب ایتام واریز می شود و کمیته امداد فقط وظیفه نظارتی و مدیریت را دارد.

لطفی خاطر نشان کرد: علاوه بر مساعدت‌های نقدی ماهیانه و معمول، حمایت‌های غیر نقدی از سوی حامیان در زمینه تأمین پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل خرید و ساخت، ودیعه مسکن، کمک‌های درمانی و مساعدت‌های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی، فرهنگی، اعزام به مشهد مقدس و مساعدت در جهت کمک به تأمین جهیزیه فرزندان ایتام و محسنین نیز انجام می شود.

وی یادآور شد: مردم نیکوکار هم استانی و دیگران خیران خارج استان در صورت تمایل می‌توانند با حضور در دفاتر طرح اکرام و محسنین کمیته امداد در استان بوشهر و شهرستان ها و یا مراجعه به سایت در این طرح معنوی  ثبت‌نام  و برای واریز مستقیم کمک‌های خود به فرزندان معنوی اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر