يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه مرزهای کشور همواره در طول تاریخ حیات ایران تهدید شده و مورد تجاوز قرار گرفته به همین خاطر تنظیم سند چشم انداز مرزداری کشور ضروری است.به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور افزود: مساله مرزداری در شرایط کنونی درعرصه های امنیتی و نظامی، سیاسی، اقتصادی و حوزه فرهنگی یک مساله ژئواستراتژیک است.وی اظهار کرد: تمرکز بر عرصه مرزداری در خشکی و دریا یک مساله بسیار مهم بویژه برای نظام است که به طور ویژه از ناحیه جهان استکبار تهدید می شود.
کد خبر: ۶۴۶۶
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه مرزهای کشور همواره در طول تاریخ حیات ایران تهدید شده و مورد تجاوز قرار گرفته به همین خاطر تنظیم سند چشم انداز مرزداری کشور ضروری است.
به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور افزود: 

مساله مرزداری در شرایط کنونی درعرصه های امنیتی و نظامی، سیاسی، اقتصادی و حوزه فرهنگی یک مساله ژئواستراتژیک است.

وی اظهار کرد: تمرکز بر عرصه مرزداری در خشکی و دریا یک مساله بسیار مهم بویژه برای نظام است که به طور ویژه از ناحیه جهان استکبار تهدید می شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید در حوزه مرزداری دارای یک برنامه ریزی بسیار دقیق و دانش بنیان باشیم، تصریح کرد: درعرصه مرزداری، آموزش منابع انسانی کارآمد، مؤمن، متدین و جهادگر با ایجاد رشته های تخصصی یک ضرورت است.

وی الکترونیکی کردن حوزه مرزداری، استفاده از ماهواره ها، ایجاد قرارگاه های الکترونیکی در مرز، ایجاد هماهنگی با نیروهای مرتبط با مرز و توسعه تجهیزات را از دیگر ضروریات عرصه مرزداری عنوان کرد.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر دارای 937 کیلومتر مرز دریایی (کرانه ای و جزیره ای) است که نیمی از مرز خلیج فارس و حدود یک هشتم مرزهای کشور است و حوزه خلیج فارس نیز یک آبراه استراتژیک و مهمترین حوزه آبراهی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان است به همین دلیل برای امنیت مرزهای دریایی باید دارای برنامه های فوق العاده دقیق باشیم.

به گزارش ایرنا، وی با بیان این که مرزهای دریایی استان بوشهر نقاط کور بسیاری دارد، کمبود نیرو، قرارگاه ها و تجهیزات دریایی را از جمله مشکلات مرزبانی استان بوشهر عنوان کرد و افزود: وجود این مشکلات باعث می شود که مرزبانان نتوانند حوزه ایده آل خود را در استان ترسیم کنند.

در این نشست لوح سپاس مرزبانی کشور به آیت الله صفایی بوشهری اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر