يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: چهار فروند شناور بازسازی شده مرزبانی کشور روز یکشنبه درآیینی با حضور فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی، خانواده شهدا و فرماندهان نظامی و انتظامی استان بوشهر در خلیج فارس به آب انداخته شد.به گزارش فکرشهر، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دراین آیین گفت: باتوجه به تحریم اعمال شده، سیاست بر خودکفایی و خوداتکایی است که این مهم توسط گروه فنی مرزبانی در مدت هشت ماه روی چهار فروند شناور 50 فوتی انجام شد.
کد خبر: ۶۴۶۷
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: چهار فروند شناور بازسازی شده مرزبانی کشور روز یکشنبه درآیینی با حضور فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی، خانواده شهدا و فرماندهان نظامی و انتظامی استان بوشهر در خلیج فارس به آب انداخته شد.
به گزارش فکرشهر، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دراین آیین گفت: باتوجه به تحریم اعمال شده، سیاست بر خودکفایی و خوداتکایی است که این مهم توسط گروه فنی مرزبانی در مدت هشت ماه روی چهار فروند شناور 50 فوتی انجام شد.

سردار قاسم رضایی افزود: این شناروها ناوچه های تاکتیکی مرزبانی است که امروز توسط فرزند خردسال سرگرد شهید محسن عباسی که پارسال در سیستان بلوچستان به درجه رفیع شهادت نایل شده بود به طور رسمی افتتاح و آماده اجرای ماموریت است.

وی اضافه کرد: برای بازسازی این شناورها که برخی از آنها در دوران جنگ تحمیلی از رده خارج شده بودند هر کدام 10میلیارد ریال هزینه شده است که هزینه خرید آنها بیش از 40 میلیارد ریال است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی اضافه کرد: همه ایرانیان در منافع مرزی سهیم و حق دارند و حراست از آن نیز رسالت همگانی است که این مهم با جانفشانی اقشار مختلف باعث شده تا حتی یک وجب از خاک میهن نیز جدا نشود.

وی اظهارکرد: وجود هشت هزارو 750 کیلومتر نواز مرزی و همسایگی با 15 کشور دنیا رسالت حفاظت و حراست از مرزها را سنگین کرده است که مرزبانی در کنار سایر نیروهای مسلح بخوبی ایفای نقش کرده است.

سردار رضایی ادامه داد: از مجموع طول نوار مرزی، دوهزارو 700 کیلومتر مرز دریایی در شمال و جنوب است که حفاظت از آن نیازمند ابزار خاص است.

وی گفت: به دلیل محدودیت امکاناتی هم اینک بخشی از توان مرزبانی در ساحل استقرار دارد اما راهبرد این نیرو اعمال قانون در دریاست.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: حفظ و ارتقای شناورهای موجود، شناسایی شناورهای مورد نیاز در سطوح مختلف و جذب و بکارگیری تجهیزات متناسب با ماموریت ها به نحوی که همه ماموریت ها در دریا انجام شود از سیاست های این نیرو است.

رضایی افزود: تجهیزات و توان مربانی باید به گونه ای ارتقا یابد که برای ماموریت ها در آبهای تحت نظارت و صفر مرزی اعمال قانون کند.

وی یادآورشد: درهمه دنیا درشرایط انتظامی مرزبان ها ماموریت انجام می دهند و تاکید فرماندهی کل قوا نیز بر تقویت این نیرو برای اجرایی شدن این مهم است.

به گزارش ایرنا، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از رده های صنعتی مطالبه داریم که شناورهای متناسب با ماموریت های مرزبانی تولید و تحویل این نیرو دهند.

رضایی افزود: در کنار بازسازی و تولید تجهیزات باید روش نگهداشت و استفاده بهینه از تجهیزات نیز در بین نیروها نهادینه شود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر