دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی در استان گفت: طی هفته آینده شاهد بارش باران و احتمالا آبگرفتگی معابر در سطح استان بوشهر خواهیم بود...
کد خبر: ۶۴۹۹۰
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی در استان گفت: طی هفته آینده شاهد بارش باران و احتمالا آبگرفتگی معابر در سطح استان بوشهر خواهیم بود.

به گزارش «فکرشهر»، فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ای پیش یابی جوی نشان می‌دهد از ابتدای وقت یکشنبه سامانه بارشی وارد مناطق جنوب و جنوب غرب کشور می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در پی فعالیت این سامانه از روز یکشنبه در ابتدا بارش باران بر روی خلیج فارس آغاز می شود.

وی افزود: به تدریج طی روزهای دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی، به تناوب وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد همراه با بارش تگرگ پیش بینی می شود.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: نوع مخاطره ناشی از فعالیت این سامانه، بارش باران، رگبار باران و  رعد و برق و وزش باد شدید و وقوع بارش تگرگ در مناطق مستعد در مناطقی از خلیج فارس و سطح استان بوشهر است.  

وی از احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان خبر داد و بیان کرد: وزش باد شدید و افزایش تلاطم دریا، وقوع صاعقه و احتمال برخورد به برخی نقاط، بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به مهر گفت: توصیه می‌شود که به سبب وزش باد شدید و تلاطم موقتی دریا، از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری اجتناب شود. 

وی تصریح کرد: به سبب بارش های رگباری و همچنین احتمال بارش تگرگ ، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: همچنین در این مدت باید از صعود به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

میزان بارش سامانه اخیر در استان

به گزارش «فکرشهر»، بر اساس اعلام مدیریت مطالعات پایه منابع آب استان بوشهر، میزان بارش در برخی ایستگاه های استان بوشهر تا ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ که در نتیجه فعالیت سامانه بارشی در روزهای پنج شنبه و جمعه بوده نیز، به شرح زیر است. {میزان به میلی متر است}:
سعدآباد ۴
دیر ۱.۵
برازجان ۵
جم ۵.۸
شنبه ۵.۵
ریز ۵
کنگان ۳
بنه خاطر ۴
باغان ۳
بزپر ۹
کناری ۲
جره بالا ۵.۵
سرقنات ۵
عامری ۳
خورموج ۲
کلل ۳.۵
چهارروستایی ۶
بوشکان ۰.۵
لنگک خورموج ۲
کناربندک ۲۲.۵
کلر ۷
رودفاریاب ۵.۵
دهرود ۱.۵

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر