دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۱۶۳
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معتقدم مدارس غیردولتی برخلاف عدالت و موازین اصل ۳۰ قانون اساسی است اظهار کرد: درباره عدالت آموزشی داریم با یک جِرم بحرانی خطرناکی روبرو می‌شویم که از جمله شواهد آن نتایج کنکور امسال بود و نشان می‌داد دانش آموزانی بالاترین رتبه‌ها را کسب کردند که در مدارس VIP درس خوانده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمد حسنی در میزگرد علمی ـ تخصصی «بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس، در نظام آموزشی ایران» که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد درباره نسبت مدارس غیردولتی با عدالت آموزشی سخن گفت و اظهار کرد: تاکید اصلی ما عدالت آموزشی است.

وی افزود: نگاهی ناموزون، به هم ریخته، آشفته و نابسامان به عدالت را در دهه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه خیر اجتماعی تعلیم و تربیت رسمی عمومی از حساسیت بالایی برخوردار است گفت: تعلیم و تربیت رسمی عمومی حق همگان است و حاکمیت باید بدون نقض بی طرفی، تعلیم و تربیتی عادلانه ارائه کند.

حسنی افزود: از سال ۶۵ به این سو به تدریج زمزمه تاسیس مدارس غیردولتی شکل گرفت و در نهایت با توجه به شرایط آن زمان، حضرت امام به موضوع ورود کرده و اجازه مشارکت مردم را داد. این مدارس به سرعت گسترش پیدا کردند. تنها راه ارزیابی این مدارس، عدالت است.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معتقدم این مدارس برخلاف عدالت و موازین اصل ۳۰ قانون اساسی است اظهار کرد: درباره عدالت آموزشی داریم با یک جِرم بحرانی خطرناکی روبرو می‌شویم که از جمله شواهد آن نتایج کنکور امسال بود و نشان می‌داد دانش آموزانی بالاترین رتبه ها را کسب کردند که در مدارس وی آی پی درس خوانده‌اند.

حسنی افزود: عدالت دو نوع کمی و کیفی است. ما پوشش تحصیلی خوبی داریم اما از آن سو بنگرید که هر روز شکاف طبقاتی در حال افزایش است. مدارس غیردولتی با اصل عدالت مغایراند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر