شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۸۶
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور در بوشهر گفت: پیشرفت کشور در گرو حضور نخبگان است و با نگاه نخبه پروری و جذب نخبگان می‌توان زمینه‌های توسعه و پیشرفت جامعه را هموار کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آریا الستی در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر افزود: نخبگان می‌توانند تحول آفرین باشند و در استان بوشهر چنین کسانی را داریم که برای کشور گنجینه هستند.

وی گفت: اگر زمینه‌های رشد و پرورش نخبگان را فراهم کنیم از مهاجرت نخبگان پیشگیری می شود و می توان از ظرفیت آنان استفاده بیشتری کرد.

الستی افزود: با هماهنگی و تعامل، ایجاد حلقه اتصال بین جامعه و نخبگان و زمینه سازی برای اتفاقاتی که باید در حوزه اثرگذاری نخبگان رخ دهد می‌توان کاری کرد تا از ظرفیت و توان نخبگان بیشتر استفاده شود.

وی گفت: استان بوشهر بر مبنای مطالعات در حوزه اقلیم شناسی ویژگی‌های خاص نخبگانی دارد، البته عقب افتادگی‌هایی وجود دارد، اما در چند دهه گذشته ظرفیت‌های نخبگانی ویژه‌ای در این استان به وجود آمده است.

الستی با اشاره به پیش رو بودن استان بوشهر در زمینه تصویب سند توسعه دانش بنیان افزود: در زمینه تدوین اسناد توسعه دانش بنیان، استان بوشهر اولین استان است و قرار شده که سند توسعه استان بوشهر به عنوان نمونه در اختیار استان‌های دیگر قرار گیرد.

 رئیس پیشین بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: صنایع استان، کمترین تعامل را با بخش دانشگاهی و نخبگان  دارند و بیشتر سرمایه‌های انسانی استان در خود استان بوشهر به کار گرفته نمی‌شود.

رضا آذین افزود: ما با کمترین هزینه و کمترین نیروی انسانی کار مردم را راه می‌انداختیم.

در این آیین با قدردانی از تلاش‌های رضا آذین  رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان بوشهر، الله کرم اخلاقی به عنوان رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر