جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۳۰۸
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: کشت زعفران به روش آیروپونیک در فضای بسته در شهرستان تنگستان اجرا شد به نحوی که میزان تولید آن ۷ برابر کشت سنتی است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: در منطقه گورکات شهرستان تنگستان ، کشت زعفران به روش آیروپونیک در فضای بسته به میزان ۱۴۰  کیلوگرم پیاز زعفران اجرا شد.

حمزه عباسی پوربحرانی افزود: یکی از روش های کشت زعفران کشت آیروپونیک یا هواکاشت است. در این روش به جای آب و خاک از رطوبت استفاده می شود و نیازی به تهیه گلدان های ویژه و تعویض آنها نیست و تمام مراحل تغذیه گیاه تنها از طریق رطوبت محیط صورت می گیرد و پیازها هیچ گونه تماس مستقیمی با آب ندارند.

وی گفت: از بزرگترین مزیت های این روش استفاده از حداکثر فضا و سطح زیر کشت به سبب طبقاتی بودن و تراکم کشت بالاست و میزان تولید نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت به نحوی که حدود ۷ برابر کشت سنتی است و کیفیت محصول نیز بهتر است و احتمال آفات و بیماری هایی که از خاک به زعفران وارد می شوند به صفر می رسد. در این روش که حدود ۴ ماه طول می کشد، از هزار کیلو پیازچه زعفران درشت می توان معادل یک و دو کیلو زعفران برداشت کرد.

پور بحرانی افزود : کشت زعفران ارزش بالایی برای کشور دارد به طوری که با کشت آن ارزش افزوده و سود بالایی ازصادرات آن نصیب تولیدکننده می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر