دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۶۴
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات شهری اهرم و دلوار از توابع شهرستان تنگستان بیشتر تلاش و کمک لازم انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرزانه صادق مالواجرد روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهری دلوار و اهرم افزود: اینکه بیان می‌شود فضای سبز شهر اهرم بالاست نخیلات فضای سبز به حساب نمی‌‎آیند و فضای سبزی فضای تجهیز شده شامل پارک‌ها و بوستان‌هاست

وی یاد آورشد:اگر نیاز است اتفاقی درخصوص تغییر کاربری زمین‌ها در شهر انجام شود نباید تنها مسکونی باشد زیرا کمبودهایی نیز درشهر وجود داد که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

صادق مالواجرد افزود: برای اینکه  به شهراهرم کمک بیشتری شود و شهرداری بتواند خدمات بهتری ارائه بدهد ویا اگر کمبودی درخصوص زمین مسکونی دارند باید نیاز خود را در خصوص تغییرکاربری به راه و شهرسازی اعلام کنند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد : وقتی شهرداری اعلام می کند در ارائه خدمات شهری کلی مشکل دارم باچه نیاز و توجیهی بیان می‌شود که منطقه گادویی به شهر اهرم اضافه شود.

وی گفت: براساس بازدیدهای انجام شده از شهرهای اهرم و دلوار با اصلاح طرح جامع این شهرها، تامین اعتبار برای احداث زمین چمن مصنوعی و پارک در محدوده بافت فرسوده شهر اهرم موافقت می‌شود.

معاون وزیرو مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  گفت: درشهرستان تنگستان نیاز است هم افزایی بیشتر بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری‌های تابعه به وجود آید.

مهدی عبوری افزود: به نظر یک دیواربی‌اعتمادی میان شورای اسلامی و شهرداری شهر با اداره کل راه وشهرسازی استان بوشهر شکل گرفته است که باید این امر برطرف شود زیرا هدف همه ما خدمت به مردم است که باید این اتفاق سریعتررقم بخورد.

وی با اشاره  به اینکه بافت‌های فرسوده‌ای که بیشتر در شهر اهرم وجود دارد در حال نوسازی هستند افزود : با توجه تخصیص ۴۸۰تن قیر رایگان در سال گذشته و جاری و در صورت نیاز واعلام از طرف شهرداری سهمیه جدید اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: در بحث زمین چمن مصنوعی که در حال ساخت است مشکلی نیست و درخواست دوم خارج از این موضوع برای شهر اهرم در اعتبار سال جاری منظور می‌شود.

عبوری ادامه داد: در مورد پارک کنار قلعه کلات تاریخی شهر اهرم در صورتی که قلعه در اختیار شهرداری قرار بگیرد زمین کنار آن برای پارک پیش بینی شده در سالجاری اعتبار لازم به آن تخصیص داده می‌شود.

فرماندار تنگستان افزود: درشهر دلوار بیشتر اماکن  عمومی و خدمات رسان شهری مانند شهرداری، مرکز بهداشت و درمان، زمین درمانگاه تامین اجتماعی و کلانتری خارج از محدوده شهری قرار گرفته برهمین اساس طرح جامع این شهرنیاز به اصلاح دارد.

عبدالحسن رفیعی پور افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر اهرم با توجه به مشکلاتی که دارد نیاز به اصلاح و بازنگری برای افزایش محدوده و حریم شهر و افزایش سطح بافت فرسوده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر