شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همایش آموزش مقاوم سازی مکان های عمومی، تجاری و خدماتی در برابر زلزله روز چهارشنبه به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در بوشهر برگزار شد.به گزارش فکرشهر، معاون بازسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در این همایش گفت: میزان رضایت مندی مردم از بازسازی اماکن تخریبی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دشتستان بیشتر از مردم شهرستان دشتی ارزیابی شده است.سالار عبداللهی افزود: دولت در شهرستان دشتستان تسهیلات را در اختیار مردم قرار داد و خانه ها با سلیقه های متفاوت و بدون پیمانکاری ساخته شد.
کد خبر: ۶۵۷۴
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۸

فکرشهر: همایش آموزش مقاوم سازی مکان های عمومی، تجاری و خدماتی در برابر زلزله روز چهارشنبه به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، معاون بازسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در این همایش گفت: میزان رضایت مندی مردم از بازسازی اماکن تخریبی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دشتستان بیشتر از مردم شهرستان دشتی ارزیابی شده است.

سالار عبداللهی افزود: دولت در شهرستان دشتستان تسهیلات را در اختیار مردم قرار داد و خانه ها با سلیقه های متفاوت و بدون پیمانکاری ساخته شد.

وی اضافه کرد: در شهرستان دشتی بازسازی خانه های تخریبی به وسیله دولت و به صورت پیمانکاری انجام شد که میزان رضایت مندی مردم از بازسازی این اماکن نسبت به شهرستان دشتستان کمتر است.

عبداللهی بیان کرد: در شهر شنبه چهار هزار واحد از اماکن عمومی و خصوصی آسیب دیده بودند و در زمان وقوع زلزله شهر شنبه فقط نام شهر را یدک می کشید و از امکانات شهری بی بهره بود.

وی یادآور شد: عملیات بازسازی در شهرستان های دشتی و دشتستان با یک فراخوان نیروهای مردمی جذب و بعد از یک دوره آموزشی به همراه اکیپ بازسازی به مناطق اعزام شدند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بازسازی فقط شامل خانه های تخریب شده نیست، بلکه باید معیشت و روحیات مردم نیز بازسازی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز با اشاره به مفهوم بحران گفت: مدیریت بحران در سه مرحله قبل، حین و بعد از بحران تقسیم می شود.

کاظم مرادی افزود: در زلزله های دشتی و دشتستان اگر اماکن دولتی و عمومی با استاندارد ساخته می شدند میزان تلفات جانی و خسارت کمتر می شد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و کارشناسان باید بدون ملاحظات جانبی و با دقت نظر کامل کار خود را در زمینه مقاوم سازی انجام دهند و میزان رضایت مردم را بالا ببرند.

کرم اخترشناس مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: اینگونه همایش ها برای آشنایی بیشتر با آیین نامه ها و ضوابط مرتبط با مقاوم سازی ساختمان ها در برابر بلایای طبیعی مخصوصا زلزله باید سالی دو بار برگزار شود. 

در پایان این همایش دکتر کازرونیان به آموزش روش های مقاوم سازی مکان های عمومی، تجاری و خدماتی در مقابل بلایای طبیعی پرداخت. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر