دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۸۴۵
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: افتخار استان بوشهر زنان شجاع و مادرانیست که در دامان آن‌ها بزرگانی چون رئیسعلی دلواری و علامه بلادی تربیت شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی‌بوشهری در نخستین اجلاسیه ۲۲ زن شهید و ایثارگر استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر بیان کرد: بانوان شهید در بین همه شهدا ممتاز و همانند شجره طیبه هستند، چون از وجودشان، یک خانواده شاخ و برگ و حیات پیدا می‌کند.

وی، زیباترین، والاترین و ارزشمندترین شکل عروج انسان از این دنیا به دنیای دیگر را شهادت دانست و گفت: شهید با شهادت خود اوج می‌گیرد، به دینش حیات و به ملتش اقتدار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نقش زنان حماسه‌ساز استان را در تاریخ مبارزاتی و ضد استعماری مانند نبرد لرده تاریخی و سرنوشت‌ساز خواند و اضافه کرد: پیشنهاد نامگذاری ۱۵ آبان سالروز مبارزات زنان لرده به عنوان روز مبارزات زنان  علیه استعمار ستیزی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بین ۷ هزار شهید زن کشور نام شهدای استان بوشهر نیز می‌درخشد که باعث افتخار است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور نیز گفت: ما امروز افتخار می‌کنیم که ایستادگی و مقاومت زنان مسلمان در پوشش، حیا و عفاف، اثرات خودش را در جوامع غربی می‌گذارد و آن‌ها اذعان می‌کنند که ما به تاسی از زن مسلمان ایرانی هویت خودمان را داریم پیدا می‌کنیم.

مینو اصلانی افزود: جنبش‌های بسیار عفیفانه‌ای در غرب در حال شکل‌گیری است جنبشی به  نام "مدناب" که یک دختر یازده ساله به راه انداخته و می‌گوید به دنبال این هستند که لباس عفیفانه بپوشند و در جامعه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما قوانین حمایت از عفاف و حجاب را داریم که باید به آن ببالیم و در وهله اول باید خودمان به این قانون‌ها عمل کنیم و سپس آن‌ها را به دنیا هدیه دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: با وجود ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای که علیه حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که چرا این‌ها تا این حد علیه حجاب و عفاف تبلیغات می‌کنند. چون جلوی بی‌بند و باری و اباحه‌گری را می‌گیرد و باعث تقویت خانواده می‌شود، مولفه‌هایی که این‌ها به شدت از آن ابا دارند و با روش‌های سرمایه‌داری و سودجویانه آن سازگاری ندارد پس با آن به مبارزه برخاسته‌اند.

وی یادآور شد: در کشورمان ۲۰۰ قانون در حمایت از زن و خانواده داریم و این‌ها از برکات انقلاب اسلامیست.

اصلانی تاکید کرد: دنیا و نسل‌های مختلف گفتمان‌های زیادی را تجربه کرده، اما امروز از همه این‌ها خسته شده‌اند و قطعا اگر در مسیر بینش، بصیرت و ولایت‌مداری گام بردارند، گفتمان آینده گفتمان اسلامی خواهد بود.

وی همچنین به نقش زنان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در گام دوم فرصت آزمون و خطا نیست و دنیا باید بداند اسلام می‌تواند اداره جهان را بر عهده گیرد و ما باید با تمام وجود زمینه‌ساز ظهور انسان کامل باشیم.

در پایان این اجلاسیه از خانواده شهدای زن قدردانی و از دو کتاب "نبرد لرده" و "نبرد دلوار"، بانک اطلاعاتی هزار زن ایثارگر استان بوشهر، مستند "زنان حماسه‌ساز" کاری از صداوسیمای مرکز بوشهر و همچنین تمبر اجلاسیه رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر