يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۸۷۱
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه ۲هزار و ۸۰ عضو هیات علمی نیاز دارد و تلاش می‌شود این نسبت را کمی تعدیل و این نیاز را برطرف کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، طاهر روشندل اربطانی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی آموزشی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با تاکید براینکه وظیفه ما در حوزه ستادی نظارت و سیاست‌گذاری است افزود: امید می‌رود بتوانیم در راستای این کارکرد بازخوردها در مباحث کیفیت آموزش، مسائل آموزشی و آسیب‌های مربوط به حوزه آموزش را دریافت و بر این مبنا برای آنها راهکار بیاندیشیم و پاسخ های مناسبی بگیریم.

روشندل اربطانی بیان کرد: در زمان حاضر نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۸۱ است و این نسبت نامناسبی است که به این سادگی‌ها و به این زودی هم نمی‌توان آن را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته مجوز جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی را به صورت ویژه برای دانشگاه فرهنگیان از هیات امنا گرفتیم که طی دو فراخوان ۲۰۰ نفره بتوانیم آنها را جذب کنیم که تا به امروز اتفاقی نیفتاده و هنوز جذب آنها با توجه به پیچ و خم‌های اداری انجام نشده است.

روشندل اربطانی یادآور شد: در این راستا راه‌های دیگری نیز برای تعدیل این نسبت اندیشیده شده که از جمله آنها می‌توان به مجازی سازی برخی درس‌های عمومی و دانش موضوعی اشاره کرد که بالاخره نسبت را تعدیل می‌کند و در این دوره‌ها می‌شود تعداد دانشجوی بیشتری را زیر پوشش یک استاد قرار داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: با ورود ۵۰۰ دانشجو به دانشگاه فرهنگیان این استان در سالجاری هدف‌گذاری ما در سال آینده میزبانی از هزار و ۸۰۰ دانشجو است.

اکبر مولایی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از ابتدای مهر ماه به سمت استفاده از اساتید جوان و تحصیلکرده در مقطع دکترا و یا دارای مدرک دکترا و یا آزمون جامع دکتری را تمام کرده اند حرکت کرده است.

وی بیان کرد: با این جوان‌سازی که در کار تدریس صورت گرفته، نوید روزهای بهتری را در دانشگاه فرهنگیان کشور می‌دهیم و امید می‌رود پویایی بعد آموزشی این دانشگاه ادامه داشته باشد و در این مسیر تغییر و تحولات اساسی صورت گیرد.

مولایی اضافه کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان در حال تجربه کردن یکی از تاریخی‌ترین برهه‌های  تربیت معلم در کشور را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: تا سال ۱۴۰۴ ما با دو موج بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش با جمعیت ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته مواجه هستیم و این یعنی یک آمار بسیار تکان دهنده که هم باید جدی گرفته شود و هم برای آن برنامه‌ریزی شود.

مولایی گفت: در ۲ سال گذشته سالی ۲۵ هزار دانشجو یعنی ۵۰ هزار دانشجومعلم در این دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده و چشم انداز سال آینده نیز برای ۳۰ هزار دانشجومعلم جدید است.

وی یادآور شد: در یک آموزش و پرورشی مثل استان بوشهر با بازنشستگی سالانه بین ۷۰۰ تا هزار نفر و برون دادی که از دو پردیس دانشگاه فرهنگیان سالانه کمتر از ۲۰۰ نفر است، آموزش و پرورش این استان یکی از مناطقی است که با مشکل شدید نیروی انسانی روبه‌رو خواهد شد.

مولایی تاکید کرد: از جمع ۳۰ هزار دانشجوی کشور ، ظرفیتی را که برای سال آینده دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ترسیم می‌شود تنها ۵۰۰ دانشجو است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ایجاد فضایی آرام برای ۵۰۰ دانشجوی جدید که به جمع هزار و ۵۰۷ نفر دانشجوی فعلی با جمعیت فارغ التحصیلی کمتر از ۲۰۰ نفر، خواهند پیوست ما را به آمار هزار و ۸۰۰ دانشجو معلم در استان بوشهر می‌رساند.

وی یادآور شد: امید می‌رود طبق سیاست‌هایی که هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان کشور برای تقویت کمی و کیفی دانشگاه در نظر گرفته است، بتوانیم در ۲ سال آینده شاهد برطرف شدن این نیازها باشیم و دانشگاه فاخر فرهنگیان جایگاه اصلی خود را در بین دانشگاه‌های کشور پیدا کرده باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر