دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۹۶۱
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در تهاجم استعمار انگلیس به کشور و جنوب ایران فتوای روحانیت عامل مقاومت و بسیج نیروهای مردمی علیه استعمار پیر شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در اجلاسیه شهدای روحانی استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: با فتوای روحانیت آگاه اولین حرکت ضداستعماری ایران در بوشهر رقم خورد.

وی افزود: روحانیون حکم به وجوب دفاع دادند و سرداران بابصیرت نیز با تکیه به ولایت حماسه آفریدند. در این حماسه‌های ماندگار در دلوار و لرده زنان نیز نقش پررنگی داشتند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: انگلیس با توجه به خوی دیرینه‌اش  برخی از روحانیان را تبعید و برخی را به شهادت رساند، اما در تداوم نهضت ضداستعماری جنوبی تأثیر منفی باقی نگذاشت.

وی با اشاره به پیشگام بودن روحانیت در همه مبارزات ملت ایران گفت: آغاز نهضت انقلابی امام خمینی(ره) در استان بوشهر با مبارزات و سپس شهادت شهید ابوتراب عاشوری رقم خورد. در دفاع مقدس نیز جامعه طلاب و روحانیت استان بوشهر نزدیک به ۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه به شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: تمام فضائل انسانی در ایشان جمع بود. او با عبور از نفس انسانی و مطامع دنیوی، شخصیت خودساخته‌ای بود که در صف جهاد و شهادت اسطوره آسمانی ایران شد. او با درهم ریختن طرح معامله قرن، با برچیدن بساط داعش ایران و منطقه را نجات داد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) هم در این مراسم گفت: سردار سلیمانی نامی آشنا در ایران و خارج از مرزها است. این سردار رشید اسلام که تمام وجودش جهاد و حماسه بود؛ همه‌جا در خط مقدم بود، در دفاع از ارزش‌های انقلاب، در دفاع از حرم و مناطق محروم.

سردار علی رزمجو افزود: این فرمانده شجاع جبهه مقاومت اسلامی، الگوی مقاومت و مبارزه با تروریست بود. نقش مهم و راهبردی سیدالشهدای مقاومت در برچیدن بساط داعش که آمریکا آن را به‌وجود آورده بود آن‌چنان شاخص بود که شخص رئیس‌جمهور آمریکا مستقیم دست ترور او را صادر کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در جوهره خود ایثار و فداکاری را دست‌مایه حرکت و ترقی در اقشار مختلف جامعه قرار داده است و امروز نهضت‌های آزادی‌بخش  جهان از این  ویژگی انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است.

سردار رزمجو افزود: در مکتب امام(ره) اندیشه دفاع از دین خدا در وجود اقشار مختلف مردم و روحانیان  ریشه‌دار است.
 
در این اجلاسیه از خانواده ۳۲ شهید طلاب و روحانی استان بوشهر تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر