سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۱۸
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: رئیس گروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در ۲۵ هزار روستای کشور پیش‌بینی شده که سهم این استان ۲۵۸ روستا است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی گناوه با دستور کار بررسی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای بخش مرکزی افزود: این طرح بر اساس جز یک بند الف ماده ۲۷ قانون ششم توسعه بصورت  مشارکتی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، بهبود معیشت در سطح خانوارها و توانمدسازی افراد جامعه محلی روستاهای استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: سهم استان بوشهر بر اساس تعداد روستاها مشخص و مطالعه این طرح با بکارگیری مشاوران اجرایی در بخش مرکزی گناوه ۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار  مشخص شده‌است.

باستین اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح‌ها به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار  و در این ارتباط، تمهیدها و برنامه‌ریزی لازم در این استان اندیشیده و نشست‌های کارشناسی با شهرستان‌ها انجام شده است.

وی افزود:  این طرح بصورت کامل مشارکتی در روستاها اجرایی و با تک تک مسئولان متولی و محلی روستایی، دهیار، شورای اسلامی و فرمانداری جلسه برگزار شده‌است.

رئیس کارگروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در این طرح از مشاور خواسته شده‌است تا همه قابلیت و  فعالیت‌های سطح روستاها که می‌تواند منجر به اشتغال و کاهش مهاجرت، درآمدزایی و ایجاداشتغال پایدار شود را بخوبی شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه  یکسری الزام‌ها در تعریف نهایی طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها مورد تاکید قرار گرفته‌است، افزود: با توجه به محدودیت و کمبود منابع آب در استان بوشهر در اجرای هر طرحی در روستاها، این مهم مدنظر این سازمان قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: توجه به اسناد بالادستی اعم توسعه طرح آمایش و سند چشم‌انداز و مقررات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با اشتغال مدنظر قرار گرفته‌است و سعی می‌شود فعالیت‌هایی که پیش‌بینی می‌شود متناسب و هماهنگ با سامانه کارا باشد.

رئیس کارگروه آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: انتخاب روستاها در پهنه دهستان و بخش طوری است که بتوانیم بین آن مناطق پیوند زنجیره تولید، توزیع، مصرف و بازار برقرار شود.

وی بیان کرد:  توجیه‌پذیری طرح و درآمدزایی، توانمندسازی روستاییان بویژه با تاکید طرح تسهیل‌گیری روستایی نیز مدنظر و اهتمام است.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۳ هزارنفری شهرستان گناوه در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر