شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه کاکی خواستار برطرف شدن مشکلات صادرات و موانع توسعه تسهیلات بانک‌ها در بخش صادرات شد.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته شهر کاکی که با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه کاکی در مصلای الزهرا(س) شهر کاکی اقامه شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی رحلت حجت‌الاسلام سید علی پورفاطمی و سیدمحمدحسن فاطمی دو تن از سادات این شهر را به مردم شریف و بازماندگان و سادات معظم تسلیت گفت و بیان داشت: آن دو بزرگوار صادق، عارف، مومن، مردم‌دار و بزرگوار بودند. 
کد خبر: ۶۶۱۰
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: امام جمعه کاکی خواستار برطرف شدن مشکلات صادرات و موانع توسعه تسهیلات بانک‌ها در بخش صادرات شد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته شهر کاکی که با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه کاکی در مصلای الزهرا(س) شهر کاکی اقامه شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی رحلت حجت‌الاسلام سید علی پورفاطمی و سیدمحمدحسن فاطمی دو تن از سادات این شهر را به مردم شریف و بازماندگان و سادات معظم تسلیت گفت و بیان داشت: آن دو بزرگوار صادق، عارف، مومن، مردم‌دار و بزرگوار بودند. 

امام جمعه کاکی به سالروز نزول آبه «هل اتى» در شأن اهل بیت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و یادآور شد: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره )نزول «هل اتى» به‏ خاطر مرتبه والاى اخلاص ائمه (ع) است.

محمدی با اشاره به روز خانواده خاطرنشان کرد: مسئله زن و خانواده برای جامعه مهم است، تحکیم خانواده بنیان اجتماع را محکم می‌کند و اگر مهر و محبت و عشق‌ورزی در خانواده‌ها حاکم شود، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

وی در ادامه درباره سال اقتصاد و فرهنگ و روز صادرات گفت: بنا به فرمایشات و تاکیدات امام امت حضرت امام خامنه‌ای افزایش صادرات غیرنفتى، نزدیکى به اقتصاد بدون نفت،‏ تکیه بر ظرفیت داخل براى افزایش صادرات غیر‏نفتى و‏ لزوم کاهش وابستگى اقتصادى به نفت ضروری است.

محمدی اضافه کرد: رهایی از اقتصاد تک محصولی و ایجاد تنوع در اقلام صادرات و به‌خصوص توسعه صادرات فرآورده‌های صنعتی از ضرورت‌های خاص کشور است.

وی افزود: با ایجاد تنوع درآمدهای ارزی و افزایش مستمر سهم صادرات غیرنفتی از درآمد مذکور، نه تنها موضع کشور در توسعه صادرات غیر نفتی تقویت می‌‌شود، بلکه به سبب اینکه فروش نفت در آن حالت تنها مجرای درآمدی کشور نیست، در صادرات و فروش نفت نیز موضع مستحکم‌تری می‌یابد، ضمن اینکه توسعه صادرات، بی‌تردید دارای اهمیتی استراتژیک برای اقتصاد کشور است.

امام جمعه کاکی تاکید کرد: مشکلات صادرات و موانع توسعه تسهیلات بانک‌ها در بخش صادرات نیز باید برطرف شود.

محمدی سالروز شهادت حضرت آیت‌الله سید مصطفی خمینی را تسلیت گفت و به روح بلند حضرت امام (ره) و ایشان و شهدا صلوات و درود فرستاد و افزود: فقیه مجاهد، آیت‌‏الله سیّدمصطفى خمینى شخصیتى بود که با وجود آوازه بلندش در تاریخ انقلاب اسلامى هنوز ناشناخته است، بزرگ‏مردى که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده بود و به‏ حقّ پیش‏قراولیِ شهیدان انقلاب زیبنده نام اوست.

وی ادامه داد: او مصطفاى امام و انقلاب اسلامى است، حاج آقا مصطفى با کوله‏ بارى از علوم و معارف نابى که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پاى امام طى کرده بود.

امام جمعه کاکی بیان داشت: سید مصطفی خمینی با شهادتش، موج خروش و قیام را در سال 56 در سرتاسر ایران و بلکه جهان اسلام، به جنبش درآورد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر