يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۱۶۴
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تله‌های زنده‌گیری پرنده در معرض انقراض هوبره به دست ماموران این یگان تخریب شد.

به گزارش فکرشهر، سید احسان موسوی روز پنج‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای مهاجرت پرنده هوبره به دشت‌های استان، یگان حفاظت محیط زیست دست به تخریب تله‌های زنده‌گیری زده است و در عملیات‌های مختلف گشت‌زنی چندین قطعه از این نوع پرنده را نجات دادند.

وی بیان کرد: پرنده‌ هوبره از پرندگان حمایت شده و در معرض خطر است که هر سال با قاچاق این پرنده مهم و شاخص محیط زیستی به کشورهای حاشیه خلیج فارس روبه‌رو هستیم.

 موسوی یادآور شد: بر اساس تقسیم بندی‌ سازمان‌های بین المللی پرندگان، ایران ۱۰۵ کانون اصلی گونه‌های در معرض انقراض پرندگان را داراست که از این تعداد پنج منطقه در استان بوشهر قرار دارد که به‌عنوان مناطق زیست، مهاجرت و زمستان گذرانی پرندگان شناخته می‌شود.

پرنده هوبره یکی از پرندگان مهاجر بزرگ جثه است که در فصل پاییز به ایران مهاجرت می‌کند مسیرهای مهاجرت این پرنده از ترکمنستان، شمال غرب هندوستان و از پاکستان به سوی دشت‌ها و بوته زارهای ایران به خصوص جنوب کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر