يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال دوهزار و20 تن خرما توسط واحدهای صنایع تبدیلیاین استان بسته بندی و به خارج از کشور صادر شد.به گزارش فکرشهر، عبدالرسول بهنام راد روز یکشبنه درنشست مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیشتر ارقام صادراتی خرما از نوع کبکاب بوده است.وی اضافه کرد: ارزش این میزان خرمای صادراتی دو میلیون و 266 هزار و500 دلار است که به مقصد کشورهای روسیه، آسیای میانه، اوکراین و بخشی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
کد خبر: ۶۶۵۹
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال دوهزار و20 تن خرما توسط واحدهای صنایع تبدیلیاین استان بسته بندی و به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرسول بهنام راد روز یکشبنه درنشست مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیشتر ارقام صادراتی خرما از نوع کبکاب بوده است.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان خرمای صادراتی دو میلیون و 266 هزار و500 دلار است که به مقصد کشورهای روسیه، آسیای میانه، اوکراین و بخشی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

بهنام راد بیان کرد: این میزان خرمای صادراتی استان بوشهر توسط 16 واحد تولیدی در شهرستان های دشتستان وتنگستان بسته بندی و صادر شده است. 

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون 19 واحد تولیدی بسته بندی خرما در استان بوشهر فعال است که با توجه به فصل برداشت خرما از اوایل مهر بجد به خرید این محصول پرداخته تا پس از خرید کامل خود را برای آغاز فصل کاری در سال زراعی جدید آماده کنند.

بهنام راد گفت: پیش بینی می شود امسال 12هزار تن خرما در استان بوشهر بسته بندی وبه خارج از کشور صادر شود.

وی نبود نقدینگی و پایین بودن توان مالی در واحدهای بسته بندی خرما و نبود ثبات در بازارهای بین المللی را از مشکلات عمده این واحدهای بسته بندی عنوان کرد.

بهنام راد یادآورشد: پرداخت سرمایه در گردش کافی و بموقع با توجه به فصلی بودن خرما ومحدود بودن دوره خرید به این واحدها می تواند در حل مشکل نخلداران کمک کند.

دراستان بوشهر با شش میلیون اصله نخل سالانه 170 هزار تن خرما تولید می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر