شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۵۵
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت, به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و با توجه به تشدید بارندگیها, پیش بینی شده است  طی روز پنج شنبه تا شنبه دمای هوا به طور میانگین 4 تا 7 درجه کاهش یابد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد کشاورزی، احمد سبحانی افزود: احتمال وزش باد شدید  با سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت وجود دارد. بنابرین  احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملا احساس می شود. 

سبحانی اظهار داشت: طی این مدت توصیه می شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعات 3 تا 6 صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیف های کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام نمایند. 

وی گفت: حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.

 سبحانی افزود: از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است توصیه می شود باغداران محترم شهرستان های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت 3 تا 6 صبح نسبت به آبیاری باغات مرکبات خود اقدام کنند.     

سبحانی توصیه نمود: گلخانه داران نیز نسبت به گرمایش گلخانه های خود اقدام نمایند.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، تاکید کرد: کشاورزان عزیز توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آنها شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر