دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۵۳
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: اجتماع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای شمالی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مردم مومن و متدین این دیار همزمان با ایام فاطمیه به‌صورت خودجوش در اجتماع فاطمیون حاضر و در رثای مظلومیت دخت نبی اکرم حضرت محمد(ص) به سوگواری پرداخته و  اشک ماتم ریختند.

در این برنامه معنوی دسته‌های سینه، دمام و زنجیرزنی از میدان‌های شهر به حرکت در آمدند و پس از عبور از خیابان‌ها در محل‌های تعیین شده تجمع و به سوگواری پرداختند.

به همین مناسبت قشرهای مختلف مردم و مسئولان دیلم در محل گلزار شهدای گمنام تجمع و با به راه انداختن دسته‌های عزاداری، سینه و دمام سنتی و تشییع نمادین تا میدان حسینیه اعظم را پیمودند.

عزاداری خیابانی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرریگ نیز با حضور پرشور مردم مومن و متدین این بندر مذهبی برگزار شد.

در این برنامه شرکت‌کنندگان از یادمان شهدای گمنام تا حسینیه احمدی را همراه با سنج و دمام و زنجیرزنی و سینه زدن پیمودند.

در پایان این برنامه نماز جماعت اقامه و سپس غذا بین عزادران توزیع شد.

در سوگ شهادت سیده زنان دوعالم آیینی در دفتر امام جمعه بندرگناوه باحضور مسئولان و دیگر اقشار همراه با روضه خوانی و مداحی برگزار شد.

مراسم شام غریبان نیز باحضور پرشور و شعور قشرهای مختلف مردم بندرگناوه همراه با تشییع تابوت نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

حضرت فاطمه (س)، سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد و در روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری پس از بیماری که براثر ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بستری و به شهادت رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر