شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۱۰۸
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: یکی از آسیب‌های جدی که خانواده‌های تحت پوشش را تهدید می‌کند، اعتیاد و مصرف به مواد مخدر است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مراد شمس الدینی روز دوشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر ویژه مددجویان به مناسبت دهه فجر افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در بین بیش از ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان مشخص شد که به دلیل گرایش به موادمخدر دچار مشکل شده‌اند.

وی گفت: همچنین موضوع اعتیاد در بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها، متارکه و  زندانی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گناوه دخیل و تهدیدی جدی است که باید برای آگاه بخشی و اطلاع رسانی به مددجویان با برگزاری چنین همایش و کارگاه‌های آموزشی بتوانیم با این معضل شوم مبارزه کنیم.

وی  اظهارداشت: با وجود اقدام‌های انجام شده در مبارزه با موادمخدر و مصرف آن و تقدیم شهدا و جانبازانی که در این مسیر جان خود را از دست دادند، تاکنون موفق به ریشه کن کردن کامل آن نشده‌ایم.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گناوه گفت: مهم‌ترین راه برای ریشه‌کنی موادمخدر، آموزش و بالابردن آگاهی خانواده‌ها از این معضل شوم است.

وی ادامه داد: در سال جاری هشت کارگاه به منظور پیشگیری از موادمخدر با همکاری کارشناسان نیروی انتظامی، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان ویژه خانواده‌های تحت پوشش برگزار شده‌است.

شمس الدینی گفت: بررسی  آسیب‌های خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از تهدیدها و معضلات جامعه در دستور کار است که با برنامه‌ریزی های تدوین شده در طول سال کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های فردی و گروهی انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه افزود: این نهاد در  سرفصل های مختلف به مددجویان خدمات ارایه می‌دهد که بخش فرهنگی و آموزشی از مهم‌ترین آنها است.

وی گفت: در زمان حاضر ۶۵۰ دانش‌آموز و  ۱۱۰ دانشجو مددجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند و به آنان ارایه خدمت در زمینه تحصیل می‌شود.

شمس الدینی افزود: یک خوابگاه دانش‌آموزی شبانه روزی با ظرفیت ۶۵ دانش‌آموز از سراسر استان بوشهر در شهرستان مستقر و درحال تحصیل هستند.

وی برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی را از دیگر خدمات ارایه شده به خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و یادآورشد: بیش از ۳۲۰۰ خانوار با جمعیت هشت هزار نفر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

در این همایش یکی از استادان دانشگاه در زمینه راه‌های کلیدی و کاربردی در پیشگیری و مبارزه با موادمخدر مطالبی بیان کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر