دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۳۲۲
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: به مناسبت دهه مبارک فجر ۸ طرح برق‌رسانی در استان بوشهر با اعتبار ۹۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان روزجمعه باحضور استاندار بوشهر در ایستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت بندرگناوه به‌صورت نمادین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر دراین  آئین گفت: صنعت برق کشور با تدوین برنامه‌های راهبردی به سمت خودکفایی در حرکت است و این وزارتخانه در سالیان متمادی با عزمی راسخ و با بکارگیری توان مهندسی و مدیریتی بخش های مختلف دولتی و خصوصی و سرمایه‌گذاری عظیم، زمینه‌سازی پیشرفت و پیشران در حوزه‌های اقتصادی را برای کشور فراهم کرده است.

عبدالعزیز کریمی افزود: در این راستا صنعت برق فارس و بوشهر باوجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه اقتصادی همواره بیشترین بهره برداری از پروژه‌های برق رسانی را در سال‌های اخیر در کارنامه خود داشته است.

وی اظهارداشت: در دهه مبارک فجر امسال بطور همزمان ۸ پروژه مهم برق‌رسانی با صرف هزینه ۹۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در استان بوشهر در بخش انتقال و فوق توزیع که به عنوان زیرساخت انرژی برق در استان مطرح است به بهره‌برداری  رسید.

وی گفت: این پروژه ها شامل خط ۱۳۲ و ۴۰۰ کیلوولت کنگان با ۹ کیلومتر خط دومداره و اعتبار ۱۱ میلیاردتومان، افزایش ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت برازجان ۲۳۰ برازجان ۱ و افزایش ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت وحدتیه اتحاد، ظرفیت ۲ در ۵۰ مگاولت آمپر پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت کنگان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت گناوه شامل یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۶۰ مگاولت آمیر با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان ، تعویض ۱۳ دستگاه کلید ۶۶ کلیوولت پست بوشهر ۲ با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تکمیل خط ۸۱۰ پست ۲۳۰ کیلوولت برازجان با اعتبار ۲ میلیارد تومان که افتتاح می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر افزود: سیستم اسکادار جهت ایستگاه ۶۶ میدان امام ، تنگسیر، دانشجو، پارس، اخند، کنگان ۲ کنگان، عالیشهر، رستمی ، برازجان، چغادک، بهمنی، دلیران، فانون، پودر، بوشهر ۱ در مرکز دیسپاچینگ برق منظقه ای با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان و افزایش ظرفیت و راه‌اندازی انتقال دیتا و پهنای باند مخابراتی ایستگاه اهرم - خورموج، کاکی و کنگان پرک، دشتستان، اتحاد و نیروگاه گازی کنگان با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر در استان بوشهر است.

وی اظهارداشت: طرح برق گناوه در ۲ فاز انجام می شود که فاز اول در روز جاری افتتاح و فاز دوم نیز  در قبل از تابستان وارد مدار خواهد شد و در هفته دولت سال ۹۹ بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی طرح فعال داریم که برای هفته دولت سال آینده با اعتبار  ۱۷۸ میلیاردتومان در بخش انتقال و فوق توزیع افتتاح خواهد شد که وضعیت ظرفیت‌های استان بوشهر بطور قابل ملاحظه‌ ای افزایش خواهد یافت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر