شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: کوشک اردشیر با قدمت بیش از ۲۰ قرن مربوط به دوره ساسانی جایگاه مهمی در جذب گردشگران دارد که برای مرمت آن یک‌میلیارد ریال مصوب شده است.به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده در نشست با فعالان حوزه گردشگری بوشهر با تاکید بر این نکته که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: سازمانهای مردم نهاد در حوزه گردشگری می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند به‌گونه‌ای که بسیاری از فرصت‌هایی که مغفول مانده با فعال کردن سازمانهای مردم نهاد، رونق می گیرد.
کد خبر: ۶۷۳۵
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: کوشک اردشیر با قدمت بیش از ۲۰ قرن مربوط به دوره ساسانی جایگاه مهمی در جذب گردشگران دارد که برای مرمت آن یک‌میلیارد ریال مصوب شده است.

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده در نشست با فعالان حوزه گردشگری بوشهر با تاکید بر این نکته که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: سازمانهای مردم نهاد در حوزه گردشگری می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند به‌گونه‌ای که بسیاری از فرصت‌هایی که مغفول مانده با فعال کردن سازمانهای مردم نهاد، رونق می گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان بوشهر در ششمین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در جزیره کیش عرضه می‌شود گفت: بهره‌گیری از سرمایه‌های داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌گذاران توانمند راهی برای تسریع حرکت اقتصاد بسوی توسعه و ایجاد اشتغال پایداراست و می‌تواند به عنوان فرصتی برای دستیابی به اهداف توسعه 20 ساله کشور و رشد اقتصادی به‌کار گرفته شود.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه فرصت‌های گردشگری این استان در نمایشگاه کیش عرضه می‌شود گفت: استان بوشهر در حوزه‌های گردشگری در عرصه‌های ساحلی، میراثی و طبیعی دارای فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است که اکنون این ظرفیت در نمایشگاه کیش ارائه می‌شود.

امیرزاده با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای فرصت‌های مهم گردشگری است گفت: حوزه آثار و ابنیه تاریخی استان بوشهر زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

وی به کوشک اردشیر در دشتستان  مربوط به دوره ساسانیان پرداخت و با بیان اینکه این اثر سالانه مورد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد تاکید کرد: کوشک اردشیر با قدمت بیش از 20 قرن مربوط به دوره ساسانی جایگاه مهمی در جذب گردشگران دارد که برای مرمت آن یک‌میلیارد ریال مصوب شده است.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر به اهمیت حضور بخش خصوصی در زمینه‌های نگه‌داری و در آمدزا کردن آثار گردشگری و مناطق تفریحی اشاره کرد و گفت: باید حضور بخش خصوصی را در حوزه‌های گردشگری فعال‌تر کرد ، زیرا که این بخش بهتر می‌تواند ارتباط بین بخشی و مردمی را ایجاد کند و با سرمایه گذاری خود صنعت توریسم را رونق بخشد.

امیرزاده، به اهمیت بخش خصوصی و مردم محلی در عرصه گردشگری تاکید کرد و گفت: باید در تمام حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پژوهش انجام داد و دانسته‌ها و قابلیت‌ها را معرفی کرد.

وی به نصب تابلوهای راهنما در طول مسیر گردشگری اشاره کرد و افزود: مسیرهای گردشگری باید برای توریست‌هایی که وارد منطقه می‌شوند توسط تابلو‌های جهت‌نما، مشخص شود.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر