دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۹۷۳
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: برنامه جامع آموزش زیست‌محیطی با همیاری تشکل‌های زیست‌محیطی فعال در استان بوشهر تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های زیست‌محیطی فعال در استان بوشهر اظهار داشت: تشکل‌های مردمی در بطن مردم و جامعه قرار دارند که متأسفانه در سالیان قبل مورد بی‌توجهی قرارگرفته شدند.

وی تصریح کرد: عمده مشکلات تشکل‌ها بعد از روند ثبتی، اعتبارات است که باوجوداین مشکلات سمن‌ها فعالیت خود را به صورت بسیار منسجم در استان ادامه می‌دهند.

قلی نژاد ضمن اشاره به اینکه در هیچ دینی به‌اندازه دین اسلام بر مسئله حفظ محیط‌زیست تأکید نشده است افزود: حفاظت از محیط‌زیست در آئین، فرهنگ و مذهب ما یک وظیفه همگانی و واجب بشری به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: با به کاری گیری امکانات کافی و لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همراه و همگام با سمن‌های محیط‌زیستی برای پیشبرد اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت حفاظت محیط‌زیست جهت تسریع روند دستیابی به توسعه پایدار در استان تلاش می‌شود.

قلی نژاد با اشاره به سه محور اساسی ایجاد توسعه پایدار همگام با حفظ محیط‌زیست، نظرسنجی از تشکل‌های زیست‌محیطی و حمایت از آنان در حوزه آموزش گفت: برنامه جامع آموزش زیست‌محیطی با همیاری تشکل‌ها در استان بوشهر تدوین شود.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده به زودی برای بررسی مشکلات مربوط به سمن‌ها و رفع موانع موجود با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر جلسات متعددی با مدیران مرتبط استانی ازجمله مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر برگزار می‌شود.

قلی نژاد اضافه کرد: از تشکل‌های زیست‌محیطی و شبکه دعوت می‌شود تا در کمیته ارزیابی زیست‌محیطی حضورداشته باشند و از نظرات مؤثر آن‌ها استفاده کنیم همچنین در کارگروه‌های تشکیل‌شده استانداری حتماً باید دو نفر از اعضا تشکل‌ها حضورداشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: اعضا تشکل‌ها هر سه ماه یک‌بار دستاوردهای خود را ارائه دهند تا با همکاری و تعامل با یکدیگر بتوانیم مسائل و مشکلات زیست‌محیطی را مرتفع کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر