دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۲۰۵
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه کشور ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی است گفت: حفاظت از این گونه‌های جانوری نیازمند مشارکت همه مردم است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومیمحیط زیست، فرهاد قلی نژاد در کارگروه حیات وحش استان بوشهر به مناسبت سوم مارس (13اسفند ماه) روز جهانی حیات وحش بیان کرد: حیات وحش یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی در جهان به شمار می‌رود و دارای اثرات و کارکردهای مثبت فراوانی در زیست بوم و حتی فواید و سودمندی‌های متعددی برای زندگی انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه امروزه توجه به حیات وحش به عنوان میراث‌ طبیعی هر کشور از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته است افزود: روز جهانی حیات وحش تاکید کننده و یاد‌آور اهمیت حفاظت از گونه‌های حیات وحش به عنوان یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی و میراث‌های طبیعی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: حیات وحش دارای نقش و کارکردهای کلیدی و اساسی در زیست بوم‌ها است و امروزه استفاده‌های انسان از حیات وحش به استفاده‌های گسترده به‌ویژه دارویی و گردشگری گسترش یافته است و به همین دلیل گونه‌های حیات وحش به لحاظ تنوع ژنتیکی، میراث طبیعی یک کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: کشور ایران نیز با دارا بودن تنوع گونه‌ای در حیات وحش خود و تنوع زیست بوم، یکی از مهمترین کشورهای جهان از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی است.

قلی نژاد همچنین با اشاره به غنا و تنوع زیستی استان بوشهر گفت: این استان به‌دلیل برخورداری از تنوع زیستگاهی دارای گونه‌های مهم و ارزشمند حیات وحش نظیر پلنگ، پازن، قوچ، میش، آهو، دلفین گوژپشت، لاک پشت‌های دریایی و انواع پرندگان ارزشمند و آبزیان مهم است که اقدامات حفاظتی برای حفاظت از این گونه‌های جانوری با تلاش کارشناسان محیط زیست استان و محیط‌بانان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: این اقدامات به تنهایی کافی نیست و حفاظت از گونه‌های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم در حفاظت از این ذخایر ژنتیکی و میراث‌های طبیعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر