يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ با حضور استاندار و سایر مسئولین صورت گرفت:
فکرشهر: اعتبار 71 میلیارد ریالی برای بخش ارم/ تفاوت های ارم با سایر بخش ها از نگاه استاندار/ پرهیز از اقدامات جنجالی/ تولید 64 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در ارم/ انتقال آب از سد نرگسی به ارم...
کد خبر: ۶۸۳۰
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر می گوید امسال برخی طرح های مهم عمرانی بخش ارم از جمله سد تنگ ارم و احداث ایستگاه توزیع برق تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری، شامگاه پنج شنبه، اول آبان ماه در نشست هم اندیشی بخش ارم با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و همچنین با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: ایشان عمر خود را برای سربلندی و اعتلای نظام اسلامی صرف کردند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور این است که واقعیت‌ها را شفاف و صادقانه با مردم در میان می‌گذارد و امیدواریم در خدمت‌رسانی به مردم توفیق بیشتری داشته باشیم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: امسال در بخش تملک دارایی در استان بیش از 460 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون 60 درصد این اعتبارات وارد استان شده و امیدواریم میزان تخصیص‌ها تا پایان سال افزایش یابد.

دکتر سالاری تصریح کرد: همچنین در بخش مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به عسلویه نیز امسال 110 میلیارد تومان وصول کرده‌ایم.

اعتبار 71 میلیارد ریالی برای بخش ارم

وی اضافه کرد: امسال در بخش ارم بیش از 71 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که تاکنون 25 میلیارد ریال به پروژه‌ها تخصیص یافته و انتظار داریم تا پایان سال به 100 درصد تخصیص برسیم.

استاندار بوشهر یادآور شد: سال گذشته در مجموع، اعتبارات بخش ارم 35 میلیارد ریال بود که تنها 8 میلیارد ریال به این بخش تخصیص یافت و مابقی اعتبارات وصول نشد.

[[{"fid":"5158","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":531,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

پرهیز از اقدامات جنجالی

دکتر سالاری در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از اقدامات جنجالی پرهیز کنیم، گفت: باید قبل از هر اقدامی به مردم توضیح دهیم و بنای کار ما نیز باید کار کارشناسی باشد.

استاندار بوشهر گفت: امسال 5 گلزار شهدا در بخش ارم دشتستان ساماندهی می‌شود که امیدواریم تا دهه فجر تکمیل شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سد تنگ ارم در دشتستان افزود: امسال 32 میلیارد ریال برای تکمیل سد تنگ ارم تخصیص یافته که انتظار داریم تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل سد تنگ‌ارم مشکل آب شرب شهر ارم و روستاهای بخش ارم رفع خواهد شد و این موجبات رضایتمندی مردم را فراهم می‌کند.

احداث ایستگاه فوق توزیع برق در بخش ارم

دکتر سالاری از احداث ایستگاه فوق توزیع برق در بخش ارم خبر داد و تصریح کرد: مطالعات احداث این خط انجام شده و امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مدار قرار گیرد و موجبات پایداری برق در این منطقه را فراهم کند.

وی از احداث چهار زمین ورزشی در روستاهای بخش ارم خبر داد و گفت: سه زمین ورزشی در روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت تا پایان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین یک زمین چمن مصنوعی بزرگ نیز در این منطقه احداث خواهد شد.

تفاوت های ارم با سایر بخش ها

استاندار بوشهر یادآور شد: بخش ارم دارای تفاوت‌های عمده‌ای با سایر بخش‌هاست که یکی کشاورزی و دیگری نیز طبیعت زیبا و گردشگری این منطقه است.

دکتر سالاری بیان کرد: جمعیت روستایی و عشایری ارم نسبت به جمعیت شهری قابل ملاحظه است و باید نسبت به رفع مشکلات عشایر بیش از گذشته تلاش کنیم.

[[{"fid":"5178","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

تولید 64 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در ارم

فرماندار دشتستان نیز با اشاره به قابلیت‌های بخش ارم دشتستان افزود: ارم در اقتصاد و کشاورزی جایگاه خاصی در استان دارد و باید برای پیشرفت این بخش اهتمام ورزیم.

ارسلان زارع از تولید 64 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در ارم خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بر اساس آمار و ارقام موجود بیش از 64 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زارعی و همچنین تولیدات گوشت قرمز و گوشت سفید و... در بخش ارم تولید شده است.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: هم‌اکنون عمده مشکل بخش ارم چالش آب است که انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌های آبرسانی شاهد رفع مشکل باشیم.

وی بیان کرد: ارم ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش گردشگری و توریست است و انتظار داریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاهد توسعه صنعت گردشگری در ارم باشیم.

فرماندار دشتستان یادآور شد: دشتستان دارای 6 بخش و 9 شهر و 130 روستاست و با جمعیت و وسعت بالایی که دارد نیازمند توجه بیشتر است.

زارع گفت: سرکشی به بخش‌ها و به ویژه بازدید از روستاها به منظور آشنایی با مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود است که با تدابیر استاندار صورت گرفته است.

[[{"fid":"5164","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

اجرای 3 پروژه بزرگ آبرسانی در ارم دشتستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست از اجرای سه پروژه بزرگ آبرسانی در ارم دشتستان خبر داد.

شاپور رجایی اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در استان بوشهر از اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: کشاورزی در ارم دشتستان جایگاه خاصی دارد و با اجرای طرح‌های مهم آبرسانی برای تامین به موقع آب کشاورزان این منطقه همت می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای 3 پروژه بزرگ آبرسانی در ارم دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین آب از طریق احداث سد تنگ‌ارم، ایجاد خط آبرسانی از سد نرگسی و ایجاد سد در دهرود از جمله راهکارها و برنامه‌های مجموعه آب استان برای بهبود وضعیت آب تنگ‌‌ارم است.

انتقال آب از سد نرگسی به ارم

رجایی تصریح کرد: خط آبرسانی به طول 110 کیلومتر از سد نرگسی به این منطقه انتقال می‌یابد که امیدواریم رضایتمندی مردم را فراهم کند. اجرای این خط آبرسانی سبب می‌شود که 10 میلیون مترمکعب آب برای مردم منطقه ارم تامین شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: ایجاد سد دهرود نیز سبب می‌شود که یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سد تنگ‌ارم یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این سد تامین آب شرب شهر تنگ‌ارم و منطقه به همراه مهار روان‌آب‌هاست که از تمام ظرفیت موجود برای راه‌اندازی آن استفاده کرده‌ایم.

رجایی گفت: تکمیل این سد از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است و امسال با تامین به موقع اعتبارات شاهد پیشرفت خوبی در تکمیل این پروژه هستیم.

[[{"fid":"5157","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

حواشی

ـ به گزارش فکرشهر، پیش از رسیدن استاندار، پیرمردی از اهالی روستای کفترو، خود را به جمع مسئولین شهرستانی و به خصوص فرماندار رسانده و با بیان برخی مشکلات روستای 300 نفری خود، از جمله مشکلات آب و برق، رفع این معضلات را خواستار شد.

ـ  قبل از آغاز نشست، مسئولین بر سر مزار شهدای تنگ ارم حاضر شده و با قرائت فاتحه و نثار گل، یاد آنان را گرامی داشتند.

ـ در آیین هم اندیشی بخش ارم که همه ی مدیران کل یا معاونین ادارات و مسئولین شهرستانی و بخش حضور داشتند، نمایندگی از اقشار مختلف جامعه، مشکلات و کاستی ها منطقه را مطرح نمودند که به اقتضای سوالات و مسائل مطروحه، از سوی مدیران مربوطه توضیحات و پاسخی داده شد.

ـ بیشتر مشکلات مطرح شده مباحث مربوط به  آب، برق، راه دسترسی و کمبود معلم و مشکلات کیفیتی و کمیتی مدارس بخش را شامل می شد.

ـ نشت از ساعاتی قبل از اذان مغرب آغاز شد و تا ساعتی بعد از نماز جماعت حاضرین نیز ادامه یافت.

ـ با پایان نشست، استاندار بوشهر با حضور در منزل خانواده سردار شهید عبدالحمید نیکنام، با آنان دیدار کرد و  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این آیین از ارائه خدمات بیمه طلایی به خانواده شهدای استان بوشهر خبر داد و گفت: بیمه طلائی برای درمان خانواده‌های شهدا ارائه می‌شود که خدمت بسیار خوبی برای کاهش مشکلات درمانی خانواده‌های شهداست و نیازی نیست این خانواده‌ها برای درمان خود، حتی یک ریال پرداخت کنند.

ـ سردار شهید عبدالحمید نیکنام متولد 1331 است که در عملیات کربلای 4 در سال 1365 در مدرسه پاسارگاد احمدآباد آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

[[{"fid":"5153","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5154","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":563,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5155","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":700,"width":467,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5156","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5159","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5161","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5162","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5165","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5166","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5167","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5168","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5169","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5170","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5171","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5172","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5173","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5175","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5174","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5176","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5177","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5179","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5180","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5181","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5182","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5160","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر