يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین اخبار از مبتلایان «کووید 19» در ایران
فکرشهر: تنها چهار روز پس از اعلام مورد مثبت «کرونا» در استان بوشهر، خبر رسید که این بیماری، نخستین قربانی خود در این استان را گرفته است؛ یک دختر برازجانی...
کد خبر: ۶۸۴۳۸
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۴

فکرشهر: تنها چهار روز پس از اعلام مورد مثبت «کرونا» در استان بوشهر، خبر رسید که این بیماری، نخستین قربانی خود در این استان را گرفته است؛ یک دختر برازجانی.

به گزارش «فکرشهر»، در حالی که در سراسر کشور خبر شیوع کرونا و ابتلای هم طنان به این ویروس شنیده می شد، وضعیت استان بوشهر، سفید اعلام می شد تا روز پنج شنبه 15 اسفندماه 1398 که بالاخره وزارت بهداشت نتیجه تست سه نفر در استان بوشهر را مثبت اعلام کرد و هر روز خبر افزایش مبتلایان را داشتیم تا امروز که خبر رسید مبتلایان به «کووید 19» در استان بوشهر به 11 نفر رسیده و یک نفر هم فوت کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تایید این خبر، به خبرنگاران گفت: با مبتلا شدن یک نفر دیگر به کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان بوشهر به 11 نفر رسید و یک نفر فوت کرد؛ فردی که پیش از این به بیمارستان گنجی برازجان مراجعه کرده و چند روز در این بیمارستان بستری بود، جواب آزمایش این بیمار مثبت اعلام شد. وی در سفر به مشهد به کرونا مبتلا شده بود که پس از ترخیص از بیمارستان اکنون در قرنطینه خانگی است؛ خانواده این بیمار توجیه بوده و در حال مراقبت‌های لازم هستند.

سعید کشمیری افزود: بیمارانی که مرخص می‌شوند با مراقبت کامل خانواده و آموزش‌هایی که داده می‌شوند و مراجعه روزانه همکاران ما، مطمئن می‌شوند که علائم مناسبی داشته و نیاز به بستری شدن ندارند.

وی از بستری بودن حدود 50 نفر در بیمارستان شهدای خلیج ‎فارس خبر داد و گفت: از ابتدای ورود کرونا به کشور تاکنون ما حدود 550 مراجعه با مشکلات و بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر داشته‌ایم که پس از بررسی، 50 نفر دارای بیماری حاد تنفسی بودند که برخی بستری و برخی مرخص شده‌اند و تا کنون فقط جواب آزمایش 11 نفر از آن‌ها مثبت بوده است و از این 11 نفر، دو نفر در شیراز شناسایی و در آنجا نیز بستری شده‌اند که وضعیت به‌ نسبت خوبی دارند.

وی درباره فوت یکی از بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر که دختری برازجانی بوده نیز گفت: این بیمار سندروم داون داشت و دارای بیماری زمینه‌ای دیابت بود که بر اثر شدت بیماری، دیشب در بیمارستان خلیج فارس فوت کرد و بقیه بیماران کرونا که در بیمارستان خلیج فارس بستری هستند حال عمومی خوبی دارند.

وی به مردم توصیه کرد: در خانه بمانند تا تماس‌ها کمتر شود و از افرادی که به‌ظاهر سالم هستند، ولی کرونا دارند به‌دور باشند، دست‌های خود را 20 بار در روز حداقل 20 ثانیه بشویند و دست‌های آلوده را به صورت و چشم نزنند.

۷۱۶۱ ابتلا و ۲۳۷ فوتی کرونا در کشور تاکنون

سخنگوی وزارت بهداشت نیز موارد جدید بروز و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور را اعلام کرد و گفت:  بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز تعداد ۵۹۵ مورد جدید قطعی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت و گزارش شده است. بر این اساس در مجموع تا کنون ۷ هزار ۱۶۱ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور همچنین درباره فوتی‌های این بیماری نیز گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۲هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی در توضیح آمار کلی این بیماری به تفکیک استان‌ها نیز گفت: در تهران ۱۹۴۵ نفر، در قم ۷۱۲ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۰۱ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۳۳ نفر، مرکزی ۳۸۹ نفر، قزوین ۲۴۷، سمنان ۲۲۰، گلستان ۱۷۵، خراسان رضوی ۱۸۳، فارس ۱۳۳، لرستان ۱۵۱، آذربایجان شرقی ۱۲۹، خوزستان ۷۳، یزد ۹۰، زنجان ۶۸، کردستان ۶۶، اردبیل ۷۲، کرمانشاه ۴۴، کرمان ۳۶، همدان ۶۰، سیستان و بلوچستان ۳۴، هرمزگان ۵۲، خراسان جنوبی ۳۷، خراسان شمالی ۳۴، چهارمحال و بختیاری ۲۶، ایلام ۳۱، آذربایجان غربی ۶۹، کهکیلویه و بویراحمد ۹ و بوشهر ۱۱ مورد بیماری کووید ۱۹ ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، در آمار اعلامی وزارت بهداشت، آمار کلی دو استان کمتر از رقم روز گذشته بود، که ایسنا در حال پیگیری این تفاوت آماری از سوی وزارت بهداشت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر