يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۴۴۱
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر از ممنوع بودن اقامت و اسکان مسافر در مساجد استان بوشهر خبر داد.

به فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بانیان و متولیان مساجد توجه داشته باشند هرگونه اقامت یا اسکان مسافر در مساجد برای حفظ سلامتی مردم و نمازگزاران ممنوع است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه و ضرورت رعایت نکات بهداشتی این مراکز در رابطه با بیماری کرونا مؤمنین از دست دادن خودداری کنند و از مهر و تسبیح شخصی خود استفاده کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر اضافه کرد: به روحانیون و امامان جماعات مساجد تأکید شده که توصیه‌های لازم به نمازگزاران داشته باشند و این کار را به عنوان برنامه تبلیغی خود بدانند.

راستگو درباره اقامه نماز جماعات در مساجد استان و نگرانی مردم از ویروس کرونا اظهار داشت: مساجد استان جهت برپایی نماز جماعت با رعایت کامل نکات بهداشتی باز است و نمازهای جماعت در آن اقامه می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر افزود: بانیان و متولیان مساجد توجه داشته باشند هرگونه اقامت یا اسکان مسافر در مساجد جهت حفظ سلامتی مردم و نمازگزاران ممنوع است.

وی رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در مساجد به ویژه وضوخانه‌ها را ضروری دانست و افزود: امید است مسئولان مساجد ابزار لازم را برای حفظ بهداشت در مساجد فراهم آورند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با بیان اینکه در چهار هزار و ۲۰۰ مسجد استان نماز جماعت اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کار ضدعفونی انجام و دستورات پزشکی و نکات بهداشتی در مساجد رعایت می‌شود، همچنین بسیاری از فعالیت‌ها نظیر دعاخوانی جمعی در مساجد لغو شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر