شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۸۰۷
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شبکه تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش (شتاب) این استان تاکنون ۱۶۸ فیلم معادل سه هزار و ۳۶۰ ساعت آموزشی در این استان تولید کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیمراد کرمی روز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر افزود: در این مدت ۱۲۵ هزار نفر به صوت آنلاین و ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت آفلاین برنامه‌های شبکه تلویزیونی اینترنتی آموزش و پرورش (شتاب) را دنبال کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شبکه شتاب حضور ۱۱۰ معلم از مناطق مختلف استان برای تدریس بوده است.

کرمی اضافه کرد: معلمانی که از مناطق مختلف استان خود را به مرکز استان رساندند تا محتوای آموزشی را از شبکه شتاب به دانش‌آموزان ارائه کنند شبیه پرستاران و پزشکانی هستند که در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت هستند.

وی ادامه داد: بعد از پایان بحران کرونا از ظرفیت شبکه شتاب به عنوان آموزش مکمل درآموزش و پرورش استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شبکه شتاب آمادگی دارد تا بعد از پایان تعطیلات نوروزی آموزش‌های خود را حتی در بحث کنکور هم از سر بگیرد.

کرمی اضافه کرد: در این شرایط سه نوع دانش‌آموز وجود دارد افرادی که به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند و می‌توانند به راحتی از محتوای تولیدی در فضای مجازی و تلویزیون استقاده کنند، دسته دوم از نعمت اینترنت برخوردار نیستند یا با محدودیت روبه رو هستند اما می‌توانند از برنامه‌های های آموزشی تلویزیون استفاده کنند و دسته سوم دانش‌آموزانی هستند که نه به اینترنت و نه به برنامه‌های تلویزیون دسترسی دارد که این گروه در تعطیلات کرونایی مظلوم واقع شده اند و راهبران آموزشی این روستاها را زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی از مدیران مدرسه خواست با رصد مستمر، دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند آموزش‌های مجازی را دنبال کنند شناسایی کنند.

کرمی یادآورشد: امید می‌رود تهدید کرونا فرصتی برای شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها باشد و هرچند تلویزیون و فضا مجازی نمی‌توانند جای کلاس واقعی را بگیرند اما در این شرایط تنها راه تعطیل نشدن آموزش حرکت به سمت آموزش مجازی است که در فرصت کوتاهی در استان راه‌اندازی و مورد توجه دانش‌آموزان و مسئولان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان با ۲۹ اسفند که مدرسه‌ها تعطیل هستند آموزش مجازی هم تعطیل می‌شود.

کرمی اضافه کرد: بر خلاف سال‌های گذشته امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش ستادهای اسکان را لغو کرده به همین دلیل در تعطیلات نوروز پذیرش مسافر در مدرسه‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید براینکه ورود هر نوع پیک نوروزی و آدینه و هر موسسه‌ای به مدرسه‌ها ممنوع است، گفت: حداکثر هشت هفته آموزشی در اسفند، فروردین و اردیبهشت قرار دارند که در تعطیلات اسفند بر اساس بودجه‌بندی کتاب‌های درسی به اندازه چهارهفته آموزشی به صورت مجازی تدریس شده است.

کرمی اضافه کرد: اگر روند تعطیلات بعد از تعطیلات نوروز ادامه یابد آموزش‌های مجازی برای چهارهفته آموزشی سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در کنار خطر کرونا نگران چاقی دانش‌آموزان و به خطر افتادن سلامت آنها در روزهای قرنطینه خانگی هستیم در همین ارتباط حتی برای تعطیلات نوروزی هم برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این اداره کل در راستای کمک به برطرف کردن نیاز استان در خصوص تولید ماسک تاکنون ۱۵ کارگاه تولید ماسک در مدراس راه‌اندازی و بیش از ۵۲ هزار ماسک تولید شده است.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: در این سال با همراهی دولت تدبیر و امید شاهد اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و ۵۰ درصد فصل دهم بودیم که کمک خوبی به کارمندان آموزش و پرورش شده است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر