يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: طرح تنبلی جشم همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در استان بوشهر آغاز شد.به گزارش فکرشهر، کارشناس مسوول پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در این طرح امسال 254مربی آموزش دیده در 12پایگاه دائمی، 128پایگاه سیار و 106مهد کودک طرح تنبلی چشم را اجرا می کنند.مهرداد حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود 70 درصد جمعیت 55 هزار و 288 نفری کودکان سه تا شش سال زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرارگیرند.
کد خبر: ۶۹۲۳
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: طرح تنبلی جشم همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، کارشناس مسوول پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در این طرح امسال 254مربی آموزش دیده در 12پایگاه دائمی، 128پایگاه سیار و 106مهد کودک طرح تنبلی چشم را اجرا می کنند.

مهرداد حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود 70 درصد جمعیت 55 هزار و 288 نفری کودکان سه تا شش سال زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرارگیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سن طلایی برای درمان بیماری تنبلی چشم زیر پنج سال است به همین دلیل طرح غربالگری کودکان سه تا شش سال و تشخیص و درمان بموقع این بیماری انجام می شود.

حسن ابراهیمی اضافه کرد: تنبلی چشم علائم ظاهری ندارد به همین دلیل با اجرای طرح تنبلی چشم و معاینه کودکان می توان به این بیماری پی برد.

وی یادآور شد: پارسال 31هزار و 878کودک در استان بوشهر زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد 388 کودک مبتلا به تنبلی چشم (آمبلیوپ) شناسایی و یکهزار و سه کودک نیز به سایر اختلالات بینایی مبتلا بودند.

حسن ابراهیمی گفت: براساس اهمیت طرح تنبلی چشم 12پایگاه دائمی در استان بوشهر برپا است که از این تعداد 9 پایگاه مجهز به دستگاه بینایی سنج هستند.

طرح تنلی چشم از اول آبان تا 15 آذر در استان بوشهر اجرا می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر